yoghurt

Mijn dochtertje is al 7 mnd en ze mag al yoghurt krijgen, maar welke? Is Danontje het beste of gewone AH vole yoghurt is ook goed (zo ja dan op het bordje of in het flesje?) of misschien Fristi of iets dergelijks? Wat geven jullie aan je kindjes?
Asia mv Emilia
 
Hoi Asia,

Ik zou beginnen met volle yoghurt lekker van een lepeltje. Kinderen vinden dit vaak wel lekker.

Omdat wij het te zuur vinden gooien we er vaak van alles doorheen maar vergeten dat kinderen nog hun smaak moeten ontwikkelen. Zolang ze dit lekker vind zou ik het zo doen.

Als je het in een fles wil geven kan je het wat mengen met water dan drinkt het makkelijker. Ook uit een tuitbeker een beetje water erbij dat het makkelijker gaat.

Persoonlijk zou ik nog niet voor fristi gaan dat zit bom vol suiker.

Mijn dochtertje krijgt vannille vla ook veel suiker maar dat is het enige op soja basis helaas. Anders was ik voor yohgurt gegaan.

Danoontje is ook suiker maar dacht ik gemaakt van opvolg melk.

Heb je zelf geen problemen met geven van suiker dan kan je dat ook geven.

Eet smakelijk groetjes
 
Hallo,

Mijn dochterje is ook 7 maanden en zij krijgt volle yoghurt met een scheutje dixap (gewonen yoghurt vind ze vies) uit een flesje.....Heb ze een groter gat in de speen geknipt.
Ze vind het lekkerder uit de fles en het sopt lang niet zo

Groetjes van Mieke
 
Wij geven ons zoontje een danootje
Verkopen ze in de supermarkt en zijn gemaakt voor baby's staat er duidelijk op
Want ons zoontje vond aan yoghurt niks veel te zuur
We geven hem zijn toetje gewoon met het lepetje dus
En er zit nauwelijks suiker in en als je yoguhrt met van alles gaat mengen zitten is het "goede"er ook af
 
alle yoghurt kan, tip neem eerst vanille joghurt dat vinden de meesten wel lekker, doe het niet in een fles!!! leer ze aan andere dingen dan melk en limonade met een lepel te eten de fles is heel slecht en ze moeten er zo snel mogelijk af, door ze ook de joghurt in een fles te geven lukt dit moeilijker, je kan wel een groter gat knippen maar is geen oplossing maar verslechtering van een probleem, het is gewoon niet gemaakt voor de fles.
succes
 
Hoi

Mijn dochter krijgt de ene dag danoontje op basis van opvolgmelke en een andere dag weer yoghurt. Gewoon yoghurt gaat er wel in, maar gemengt met dixsap en/of banaan gaat veel beter. En ze krijgt het uit een bakje met een lepeltje. Dat vindt ze geweldig. Helemaal als ze het laatste hapje zelf naar binnen mag doen.

Groetjes Ria
 
hoi

Ik vraag me af of ik het wel goed doe dan.
kris Onze zoon krijgt ook volle yoghurt maar wat hij het lekkerste vind ik kwark gewoon kwark. maar nu kan ik alleen overal maar magere kwark vinden en weet niet of dit mag.
op vakantie hadden ze bij het buffet halve volle kwark maar in de winkel hebben ze alleen maar magere.
en hij krijgt van de aldi soms nar zijn warm eten een nep dannoontje vind hij ook heerlijk.

groetjes jenny
 
Terug
Bovenaan