yoghurt???

Ik lees hier regelmatig dat jullie kindjes yoghurt krijgen. Nou ben ik toevallig een belgische mama en het cb hier raadt yoghurt af tot een jaar. Vreemd, want bij jullie mag het dus blijkbaar wel. Mijn zoontje lust eigenlijk wel heel graag dingen als yoghurt en platte kaas. Vanaf hoe oud zeggen ze bij jullie dat je dat mag geven? En geven jullie dan gewone yoghurt, of is er iets speciaal voor baby`s te krijgen? Want omdat hij het zo graag lust wil ik er stiekem ook wel mee beginnen.
 
Hoi Marian

Mijn dochter krijgt yoghurt vanaf ongeveer 8 maanden, dat hebben ze ook gezegd op hetcb. Ze kwam anders niet aan de hoeveelheid melk enzo. Gek he dat ze dat in Belgie afraden.
Ik geef mijn dochter magere yoghurt met banaan/aardbei/dixsap. Ik heb hier ook gelezen dat ze vanilleyoghurt geven. Dat ga ik binnenkort ook doen. Mijn dochter is trouwens 9 maanden.

Groetjes Ria
 
mijn dochter krijgt al vanaf een maand of 6 alle soorten vla, yoghurt, kwark, noem maar op. In het begin nog niet zo veel en ook alleen maar danoontjes, maar dat heb ik in een maand ongeveer wel uitgebreid. Ze vindt het heerlijk in alle soorten en combinaties.
Natuurlijk moet je zelf weten wat je doet, maar ik zou zeggen volg je gevoel en doe wat je goed lijkt.
groetjes Saar
 
Mijn dochter heeft met 6,5 mnd Danoontje gekregen (speciaal voor babys vanaf 6 mnd, gemaakt op de opvolgmelk), maar op het cb hebben ze me aangeraden met yoghurt vanaf 7 mnd te beginnen en het beste met gewoone volle yoghurt niet Danoontje (vanwege suiker). Nu krijgt mijn dochter dus volle yoghurt met beetje diksap of toch Danoontje- ze vindt het heel lekker.Trouwens, in elke land heeft men een eigen mening over babyvoeding. Ik kom uit Polen en daar geven ze nog andere advizen. Je moet gewoon je gevoel volgen.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
of misschien is het een verschil tussen rechtsdraaiende en linksdraaiende yoghurt.
ja lach er mara om
ik weet t ook niet precies, maar de rechtsdraaiende is milder (biogarde roer).
die schijnt beter te zijn daardoor
maar misschien is iemand wijzer dan ik en weet t gewoon goed uit te leggen
 
Hallo,

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen, je kunt inderdaad proberen of je zoontje het lust en lekker vind. En natuurlijk kijken hoe hij er op reageert. En zo kun je het langzaam opbouwen. En je eigen gevoel is toch het beste.
Mijn dochtertje kreeg met 5,5 maand al yoghurt ze is er gek op. Ik doe er wel wat dixap door

Groetjes van Mieke
 
Van het CB kreeg ik het advies om mijn dochter van (toen) 8 maanden joghurt te gaan geven zonder extra toevoegingen zoals suiker of diksap omdat ze in die periode erg ontvankelijk zijn voor zure smaken. Ze adviseerde verder ook om magere joghurt te geven ipv volle omdat baby's niet zoveel behoefte hebben aan vet zoals ze vroeger dachten. In het begin zat ze te griezelen omdat het zo zuur was, dus toen hebben we er een paar druppels gele vla of diksap doorgedaan en dit langzaam afgebouwd. In middels zijn we een maand verder en ze vind joghurt zonder toevoegingen heerlijk.
 
Terug
Bovenaan