yoghurt

Hallo mede-moeders..
Was even nieuwsgierig vanaf welke leeftijd jullie yoghurt geven. Doreen had geen zin meer in haar danoontje opvolgmelk, maar van mijn "zure" yoghurt kreeg ze niet genoeg..
Misschien omdat ze gezellig met me mee at van de grote lepel, maar als ze het niet lekker vond had ze het vast niet genomen..
Nu "mag" ik van ons consultatieburo met 9 maanden met yoghurt beginnen. Doreen is nu bijna 8. Kan het kwaad om nu al te starten? Geef nl. liever yoghurt dan anderen zoete toetjes.
Groetjes,
Karlien

Kun je zien wat een verschil tussen CB's; wij konden al vanaf 6 à 7 mnd beginnen met  (volle) yoghurt.
In het boekje "voeding" van Yunio staat nog wel ergens vermeld dat je geloof ik tot 7 maand een kwart water toe moet voegen ivm de nieren.
Vanaf 1 jaar  mogen ze de halfvolle variant zo heb ik begrepen..
Hier zijn ze juist géén voorstander van danoontjes aangezien ze veel te zoet zijn.
Het schijnt dat kinderen die van zuur houden meer openstaan voor diverse smaken?!?!
Ik weet niet of dat waar is maar onze kerel van inmiddels 10 maand eet vanaf ± 6 maand ongeveer 150 cc ongezoete volle yoghurt en hij doet het er prima op!
Kortom ik zou het gewoon doen!

Succes!
Groetjes Saskia

Kinderen die geen verhoogd risico op allergie hebben mogen al vanaf 6 maanden aangezuurde melkproducten hebben. Het liefste puur, dus zonder smaakje of zoetje.

Gewoon geven dus.

Voor zover ik weet mag het inderdaad al vanaf 6-7 mnd.  Ik ben ook begonnen met  mijn eerste danoontje van opvolgmelk,  nu geven we kinderkwarktoetjes. Is meer uit gemak, we hebben eigenlijk nooit gewone yoghurt in huis en deze zijn mooi per portie verpakt. Ik haal ze overigens bij de  Lidl, lekker goedkoop ook nog. Het is ongetwijfeld niet  het meest verantwoorde toetje, maar door de dag krijgt hij alleen maar verantwoorde dingen, dus dat ene toetje, ach....

Groetjes, Yvette  

Terug
Bovenaan