Yoghurt

Tessa krijgt nu ook soms na het "avondeten" een beetje magere yoghurt met wat sap erdoorheen of een bakje yogolino, die vindt ze echt heerlijk!!

groet

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi Lisenka,
Ik weet het niet uit ervaring, maar ik heb iemand hier wel eens horen roepen (niet te letterlijk natuurlijk) dat het beter is om volle yoghurt te geven ivm de eiwitten die er in zitten (of juist niet ).
Heb er verder de ballen verstand van, maar misschien vind je het interessant om te weten.
Groetjesssssssssss!!!!
Nelleke

Ik gaf Yoëll ook magere yoghurt, tot ik hier inderdaad las dat daar meer eiwitten in zaten.
Ik ben dus overgestapt op volle yoghurt.

Hij krijgt na zijn warme eten een bakje yoghurt met een drup roosvicee of diksap erdoor.
Af en toe een yogolino, maar das meestal als we ergens anders gaan eten.

Pauline

Ik mocht van het CB yoghurt geven... MAGERE... kunnen ze niet ff een lijn trekken!!! Gek wordt je er van toch?

Maar goed, Tess krijgt dus magere yoghurt, danoontje en vanile yoghurt (mocht ook al niet...)

Ik ben net terug van het CB en mijn vriendin is arts (erg handig) en die zeggen beiden dat je beter volle yoghurt kan geven ipv magere inderdaad vanwege het eiwitgehalte, welke hoger is in magere yoghurt en dus belastender is voor de niertjes. pfffff, kort samengevat; volle yoghurt is dus iets beter.

Terug
Bovenaan