yoghurt

Nog een vraagje, we hebben voor Daantje altijd speciale baby-yoghurtjes van Friso of Danoontjes van opvolgmelk, maar ik vroeg me af of ze nu niet al gewone yoghurt zou mogen? Die kleine toetjes zijn nl best prijzig dus ik was benieuwd of er meer kleintjes al wat gewone yoghurt krijgen of mag dat nog niet? Ze is nu ruim 8 maanden,

Groetjes Femke

Hoi femke,

Ik mocht van ons cb wel al yoghurt en biogarde geven.
Yoghurt vind yordi niet lekker dus dat geef ik dan ook niet.
Yordi eet af en toe eens een danootje( de gewone goedkope variant zonder opvolgmelk) en meestal eet hij gewoon vruchten yoghurt die wij eten mee. Ik heb dan vaak die van optimel, met 0%vet en waar geen suikers aan toegevoegd zijn.

Liefs marielle en yordi(16-1-08)

Hoi Femke,

Ik geef Jasmijn al een tijdje gewone volle yoghurt met een drupje diksap erdoor. Vind ze echt heeeeeerlijk.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

Hoi hoi,
van het cb hier mochten we vanaf 7,5 maand ook al gewone yoghurt geven (ze zeiden zelfs dat het zonde was om ze aan dat dure spul te laten wennen!).
Wij hebben inmiddels 2x een paar hapjes gegeven. Onze dochter (bijna 8 mnd) is er nog niet echt gek op, maar dat is misschien even wennen. Die tip die iemand anders hier gaf (weet de naam even niet meer), met een beetje vruchtensap erbij vind ik trouwens wel een idee zeg!

Groetjes, emmy

Dankjewel voor de reacties!

het mag dus al wel, ik vind de tip van de yoghurt met sap erbij ook een goeie en vruchtenyoghurt zonder suiker natuurlijk ook. Dan gaan we daar maar eens een poging mee wagen, hopelijk vindt ze die ook net zo lekker als de speciale baby-yoghurtjes.

Groetjes Femke

Hoi,

Onze dochter is niet zo'n makkelijke eter. Laatst drie dingen aangeboden, en alle drie wilde ze niet hebben. D'r mond stijf op elkaar. Neemt mijn man daarna een toetje, griesmeel. Zit ze toch met d'r handjes te proberen het te pakken, dus ze kreeg een hapje. Wat denk je, bijna zijn hele toetje opgegeten.

Ons consultatieburo vind het goed, maar met mate, dwz ongeveer 2x per week.

Mijn zoon van bijna 2 krijgt vanaf het begin, ong 8 mnd, pure yoghurt zonder iets erin, en vind het heerlijk. Een danoontje, daar deed je hem geen plezier mee, haha.
Het is pas van de laatste weken dat hij liever een bakje vla heeft na zijn eten.

Succes allemaal, Liesje

Terug
Bovenaan