yogolino

Hoi,

beetje rare vraag misschien maar wat is yogollino? Soort danoontje?
Mijn dochter is volgens mij het enige kind dat geen danoontje lust.
Ik zoek dus nu iets anders. Ze houd niet van zoete dingen.

Groetjes mama michelle mama van bianca geboren 12-08-2006

Inderdaad een soort danoontje.
Het is op yoghurt basis met de smaak banaan of aardbei.
Alleen is het niet overal te koop, tot nu toe heb ik het alleen bij etos gevonden.

Ik geef Yoëll magere yoghurt met een beetje diksap en hij vind te heerlijk. Een goedkopere en makkelijkere oplossing, want yoghurt wordt in elke supermarkt verkocht

Pauline

Hoi Michelle,

Julian krijgt als toetje biogarde (gewoon de naturel) zonder iets erdoor. Hij heeft ook nog nooit iets gehad met toegevoegde suikers (ben ik een beetje tegen als ze nog zo jong zijn), dus hij weet niet beter. Hij vindt het heerlijk trouwens!

Ik gaf Marit altijd een danoontje start en sinds deze week de "danoontje"van de lidl, vind ze erggg lekker (zelfde afmeting, maar dan veel meer pakjes aan elkaar) Ook geef ik haar wel eens yoghurt, maar dan wel volle yoghurt omdat ik van mijn vriendin (is arts) en het CB hoorde dat in magere yoghurt meer eiwit zit dan in volle yoghurt en eiwit is belastend voor de niertjes vandaar. En idd, op de verpakking (vergeleken in de supermarkt) is het eiwit gehalte in volle yoghurt lager dan in magere yoghurt, ikke niet begrijppe, want je zou het andersom verwachten he!

groetjes Monique

Hoi Monique,

Dat van die eiwitten wist ik niet. Goede tip.
Dat er in magere yoghurt meer eiwitten zitten (procentueel gezien) is ook wel logisch: in volle melk zit meer vet en daardoor blijft er weer minder ruimte over voor dingen als eiwitten.

En half volle yoghurt??
Yoëll zal 's nachts toch niet zo tekeer gaan van de yoghurt?? ohhhh ik bedenk me nu echt van alles om er achter te komen wat er mis is

Terug
Bovenaan