Yogurt

Hallo Allemaal,

IK heb een vraagje ik lees op heel veel sites dat babys van rond 6 maanden zo al yogurt krijgen. Ik had begrepen dat je tot 1 jaar geen zuivel mocht geven maar lees het nu zoveel mag dit nou wel of niet. Mijn zoontje is negen maanden trouwens. Ik hoop dat ik een reactie krijg, want op sommige sites reageren mensen helemaal niet erg jammer vind ik dat, wil alleen maar een advies!!

gr. nancy
 
Als je begint met zuivel word er aangeraden om dan te beginnen met het zure dus yoghurt.

Het liefst niet tot de leeftijd van een jaar. Omdat te veel eiwitten slecht zijn voor de nieren.

Maar wil je bijvoorbeeld een beetje zeg 100cc als toetje geven kan dat zeker geen kwaad.

Ik zou het dan wel puur geven zonder suiker of roosvicee.

groetjes joyce mama van Mara
 
hoi nancy.
mijn dochter is zeven maanden oud ik geef haar yoghert en kinderhoghert vanaf zes maand en dat vindt ze heerlijk. en jouw zoontje is al negen maanden oud dag mag best hoor.
en cb zei ze dat vla yoghert en ei mag wel vanaf zes maanden maar iedere dag een beetje.

groetjes jet
 
Hallo
mijn dochter is 6 maand geweest en zij krijgt ook yoghurt, voor de smaak doe ik er een heel klein beetje suiker door.
Ze vind het heerlijk.
Succes ermee
 
ik ben gister op het cb geweest voor controle en toen werd mij ook verteld dat ik mocht beginnen met yoghurt. gewoon naturel. suiker zou ik persoonlijk niet doen. mijn dochter is ruim 6 mnd.

groetjes
 
Nou bedankt voor jullie reacties, was wel begonnen met yogurt te geven wel met een beetje diksap (zonder suiker natuurlijk) en hij vind het ook heerlijk, wil alleen maar meer! En vraagje nog aan jet, bestaat er ook kinderyogurt ik ken wel danoontje start. En mag je dus ook wel vla geven of kwark, want geef nu dan die danoontje start maar dan mag hij toch ook wel gewoone danoontje of is dat weer heel anders? Nogmaals bedankt!!
Gr. Nancy
 
Terug
Bovenaan