younglife

A

Anoniem

Guest
vandaag is er bij mij iemand geweest van younglife. hier kan je gaan sparen voor je kindje. op zich vind ik dit wel wat. je krijgt meer rente dan bij een bank, maar vraag me toch af wie hier ervaring mee heeft. of je het hebt gedaan an waarom?

Ik ken 't niet, maar ben toevallig financieel analist; geef 's wat meer details dan kan ik wel zeggen of 't gunstig is of niet??

Vaak blijft er bij dit soort producten erg veel geld "aan de strijkstok hangen" (daar verdien ik dan weer m;n boterham mee, dus eigenlijk moet ik niks zeggen!) dus laat even weten wat de kosten zijn; niet alleen de baten, dan reken ik 't effe uit?!

ik dacht eigenlijk dat het goed was omdat de rente 7 % is en bij een rabo bank maar 2 oid. ze zei dat je dan beter hier kon sparen. het staat op de ouders naam en we kunnen er altijd aan. mocht ons wat overkomen dan sparen ze door voor het kind.

ik heb hier een papier voor me liggen. k weet niet precie4s wat je moet weten maar ik zet er maar neer wat ik hier zie.

risicogehalte spaarvorm   laag
delta lioyd vaste rente fonds   ja

delta liioyd jeugd spaarplan   vrf
voor 50 e pm van 18 jaar
garantiepercentage van de spaarstortingen 116% alleen vrf
historisch 17556 euro
bruto 4% 12545
pessimistisch 11876

ik hoop dat het je wat zsegt.

bedankt al vast

Ik heb even op de website gekeken, maar ik kom niet veel verder, blijkbaar geven ze alleen info op afspraak. Jammer...

Ik heb niet genoeg aan je info. Maar een paar dingen kan ik wel zeggen; die 7% geldt niet voor het vaste rente fonds; daarvoor is 't percentage te hoog. Dat zal wel voor 't investeringsfonds zijn. En tja, dan ben je dus gewoon aan het beleggen. Op zich niks mis mee, maar de regel is meer rendement = meer risico.

De Rabo e.d. bieden inderdaad maar 2,8%, maar dan ben je wel 100% zeker van je tegoeden. Die 7% is een veronderstelling van Delta Lloyd, NIET een garantie!! Sterker nog; als ik je gegevens goed lees, garanderen ze maar 16% winst en da's bar weinig over 18 jaar; dan heb je meer aan die 2,8% 18 jaar lang.

Als je risico durft te nemen (en dat kun je alleen zelf bepalen) kan je zoiets doen, maar pas op met beloofde rendementen!!! Je moet maar zien wat er van komt; het risico bestaat dat je alles kwijt raakt.

En dat doorsparen als je iets overkomt, dat is nu net waar ze je vaak mee pakken. Dat spreekt mensen aan, maar 't is in feite een levensverzekering die je afsluit en voor heeeel veel geld!! Je rendement gaat er flink van achteruit.

Jammer dat ik de hele brochure niet kan vinden, dan kon ik er meer over zeggen....

mn vriend zei al zoiets, maar ik wilde hem niet geloven. ze weten het ook zo leuk te brengen allemaal. we hebben er zelfs knallende ruzie om gehad en hij had (weer) gelijk. voortaan toch maar wat beter naar hem luisteren. heel erg bedankt voor je uitleg.

Terug
Bovenaan