yughurt??/


Hallo,

Ik kom wel eens op de site keukenkikker... en daar heb je echt super recepten,
maar nou vroeg ik me af yoghurt... is dat gewoon "grote mensen" yoghurt...
mag dat al?
En melk bedoelen ze kan koemelk...of opvolgmelk... of friso?
Raak er een beetje van in de war?!

 Groetjes mama van robin
 
Hoi,

Het CB waar ik met Stan heen ga adviseert vanaf 8 á 9 maanden een toetje van magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker.  Ik geef vanaf die leeftijd een klein schaaltje (100cc) magere yoghurt of biogarde  als toetje. Biogarde is wat minder zuur, daar ben ik mee begonnen. En natuurlijk eerst begonnen met een klein beetje om te kijken hoe hij erop reageert.
Koe-melk wordt afgeraden omdat daar andere hoeveelheden ijzer, natrium, eiwitten etc. in zitten. Voor de leeftijd van 1 jaar kan je kindje dit niet goed verteren. Vanaf de leeftijd van 1 jaar mag een kind gewone halfvolle melk drinken. Omdat een toetje slechts een kleine hoeveelheid is, is dit niet schadelijk en kan het lichaam van je kindje langzaam wennen aan andere melkproducten.
Ik hoop dat je vraag zo een beetje beantwoord is.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Vanaf een half jaar mogen kindjes al gewone yoghurt hebben, ben van morgen met mijn zoontje van ruim 6 maanden op het buro geweest en ik mocht gewone yoghurt gaan geven. Daan krijgt nu danoontje na zijn groentehapje, maar dat was geldklopperij volgens de arts en moest maar gewoon yoghurt gaan geven.

Groetjes Saskia
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 10 maand.
Sinds hij 8 maand is krijgt hij groente en dan yoghurt na. Gewone halfvolle yoghurt.
Daar doe ik dan een halve liga verkruimeld doorheen. Vind hij heerlijk! Soms doe ik
ipv liga ranja door de yoghurt en dat vind hij natuurlijk nog lekkerder!
Het is een beetje proberen. Ik heb ook weleens vla gegeven omdat de yoghurt op was
en dat vond hij ook prima. Danoontje heb ik nooit gedaan. Veel te duur en niet nodig.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan