Yvonne Z

Hallo Yvonne,

Ik ben bezig met overstappen van borst naar flesvoeding, maar ik heb geen idee hoe groot de flessen zijn die ik mag geven. Naomi krijgt nu 120 maar ik heb echt het idee dat ze te weinig krijgt. Mag ik de instructies op het pak gewoon volgen (nutrilon 1)?

Oja ze is ruim 2 maanden en bijna 6 kg.

Groetjes yvonne

Het klinkt trouwens raar dat ik je deze vraag zo stel, omdat je juist voor borstvoeding bent, maar het gaat er mij meer om dat ik op een goede manier afbouw, want nu had ze na een uurtje al weer honger en dan ga ik dus geen fles geven, maar borstvoeding en bouw ik voor mezelf dus nix af....
groetjes yvonne

Hoi,
Ook voor informatie of vragen over afbouwen kun je bij de VBN terecht hoor . Vaak vragen we dan inderdaad wel hoe oud het kindje is, hoe het gaat  en wat de reden is. Het komt namelijk nog weleens voor dat een moeder onjuiste  adviezen  krijgt en dan denkt dat afbouwen de enige mogelijkheid is. Ook sociale druk vanuit de directe omgeving speelt soms een rol. In veel gevallen kunnen we dan meer borstvoedinginhoudelijke informatie geven en meerdere opties voorleggen. Maar als een moeder gewoon wil afbouwen omdat zij dat graag wil, is dat ook prima hoor. Wij geven (zonder de persoonlijke keuze te veroordelen)  informatie, maar je bent natuurlijk altijd vrij om je eigen keuzes te maken.

Over het gebruik van kunstmatige zuigelingenvoeding kan ik je geen informatie geven, simpelweg omdat ik daar echt geen verstand van heb. Je consultatiebureau kan je daar verder mee helpen.

Op www.borstvoeding.com is meer informatie over afbouwen te vinden. Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bv.com-Afbouwen. Kun je hiermee uit de voeten? Als je toch nog met vragen blijft zitten, reageer dan gerust.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Dank je wel voor je reactie, en maak je geen zorgen, het is een hele bewuste keuze die ik voor mezelf goed doordacht heb...
Alleen borstvoeding tijdens mijn verlof en weer flessen zodra ik aan het werk ga. Zo heb ik het bij de eerste gedaan en dat beviel goed. Het stond van te voren al vast dat ik tijdens mijn wekr niet zou gaan kolven, dus ik zie deze periode als mooi meegenomen (anders zou ik gelijk al flesvoeding gegeven hebben namelijk en bijna 10 weken is dan 'mooi meegenomen dus')

groetjes yvonne

Terug
Bovenaan