YvonneZ, vraag over rapley

Hallo Yvonne

Ik ben Loek nu hapjes aan het geven, groente en fruit. Het gaat wel, hij eet niet veel, maar het meeste lust hij redelijk. Het is mij opgevallen dat hij iets uit eigen hand veel makkelijker eet, zijn mond gaat dan wagenwijd open en hij spuugt het niet uit. Ik heb vandaag (foei... te vroeg...) een rijstewafeltje gegeven om te kijken wat hij er mee doet en dat peuzelt hij gewoon op, voor zover hij het kan natuurlijk. Hij is nu ruim 5 maanden, vanaf de uitgerekende datum is hij 5,5 maand.
Kan het kwaad om hem nu al dingen a la Rapley te geven. Ik denk dat hij er aan toe is. Hij bestudeert ons tijdens het eten, brengt koffiekopjes/brood/rijstewafel (als hij de kans kriijgt) naar zijn mond, drinkt (probeert) uit een beker, kortom hij doet vanalles al na. En de rijstewafel ging ook best goed. 2/3 kwam er weer uit, maar hij slikte ondanks af en toe kokhalzen wel stukjes door. Hij lijkt er echt van te genieten, hij kijkt zooo trots!

Of ben ik nu echt te vroeg...

ou ja zeg...!

We zijn al een paar weken bezig met bijvoeden op een lepel, maar Loek
doet steeds minder zijn mond open voor de lepel. Laatst gaf ik hem voor
de grap een rijstwafel en daar ging zijn mond wagenwijd voor open! Als
ik hem een lepel in zijn hand geef, wil hij vooral die lepel in zijn
mond, niet degene die ik geef (met fruit/groente/pap). Na enig
overpijnzen omdat hij eigenlijk nog te jong is voor Rapley heb ik hem
net een stuk banaan gegeven. Na een stukje kapot geknepen te hebben,
wat de banaan was erg rijp, heeft hij met mijn hulp diverse stukjes
banaan gegeten!

Loek wil rapley, geen fijngeprakte of gemalen dingen... Stukjes! Bij
het eerste stukje moest hij een beetje kokhalzen, maar daarna gleed het
gewoon zijn keel in! En die mond... gaat wagenwijd open voor een nieuw
stuk!

(en dat terijl ik al een paar dagen tevergeefs geprakte banaan probeer te geven.

Net als Loek eigenwijs voor zijn naam koos tijdens de zwangerschap (wij
vinden Loek niet de mooiste naam, maar op een of andere manier MOEST
die naam het zijn), kiest hij nu voor Rapley!

Hoi hoi,
Ik zag je vraag staan, dus ik dacht ik reageer even. Onze dochter van 8 maanden eet sinds een maandje (verder krijgt ze nog niks) een achtste stukje appel en abricoos zo uit de hand. Gaat goed. Ze heeft wel 6 tanden al, dat scheelt natuurlijk wel.. Anders lijkt het me nog een beetje gevaarlijk als er niks is om mee te kouwen..
Succes! Groetjes Judith

Terug
Bovenaan