Zóóóóó MOE

Ik ben zóóóóó moe.... Mijn dochtertje sliep met 6 weken door, dat wil zeggen ze kreeg om 22.00 uur de laatste (borst)voeding en om 06.00 uur de eerste en dan sliep ze tot 10.00 uur verder.
Maar met 12 weken was het van de ene op de andere nacht afgelopen met doorslapen. (Ze is nu 4 maanden). En als ze dan één keer zou komen, maar nee ze komt wel 2 of 3 keer. En overdag komt ze ook om de 2 á 3 uur en ze eet best goed. Ik ben alleen nog maar bezig met voeden...
Overdag slaapt ze twee keer een klein uurtje. Ze is verder best lief en tevreden. Ik denk zelf dat ze erge zuigbehoeften heeft, maar ze wilt geen speen, ik heb alle soorten en merken al geprobeerd. Ook heeft ze een goede spijsvertering, want ze heeft zeker twee poepluiers per dag.
Ook wil ze de fles niet. Ik heb namelijk geprobeerd de laatste voeding te vervangen door de fles zodat ik die voeding iets dikker kan maken zodat ze meer verzadigd zou zijn en door zou slapen. Niet dus! Ze wilt alles zelf doen dus heb ik van die handgrepen voor op de avent fles gekocht. Ik heb verschillende spenen geprobeerd, ook de tuit-speen, maar niets helpt.
Op het cb wordt ik niet echt serieus genomen. Maar ik ben het zat!

Mijn vraag is of jullie oplossingen of tips hebben:
- zodat mijn dochtertje weer doorslaapt
- zodat mijn dochtertje overdag meer slaapt
- zodat mijn dochtertje wel de speen en de fles pakt
- zodat mijn dochtertje overdag gewoon om de 4 uur komt i.p.v. om de 2 á 3 uur

Veel liefs =xxx=
 
Hoi -xxx-

Ik heb net een ander onderwerp geplaatst over het aanbrengen van ritme.
Onze zoon is 6 weken (ik geef ook volledige borstvoeding)en wil ook om de 2 uur drinken, maar dan drinkt hij de helft korter dan wanneer hij om de 4 uur zou komen.

Ik heb hem vrij snel afgekofde melk in een flesje gegeven en hij accepteerd makkelijk een fles en speen.
De tip die ik kreeg was dat iemand anders dan de moeder de eerste flesjes moet geven omdat hij van jou iets anders verwacht, namelijk de borst.
Dus mijn man geeft onze zoon nu een aantal weken al om de dag een flesje afgekolfde melk en hij accepteerd het flesje!

Sinds vandaag wil ik proberen een ritme aan te brengen want ik ben het 's nachts om de 2 á 3 uur ook zat. En dat heb ik gedaan zojuist met een flesje afgekoeld uitgekookt water en het helpt!!
Hij heeft om 13.00 uur voor het laatst gegeten en kwam om 15.00 uur weer en sindsdien heb ik hem bezig gehouden met een flesje water, zingen, praten en speentje en hij slaapt weer en ik zie dat het nu 17.00 uur is en dus 4 geleden sinds zijn laatste voeding! Ik ga mijn kleine vent wakker maken....

Hopelijk heb je iets aan mij tip.

grtz, Roos
 
herken het helemaal!
dit boek heeft mij enorm geholpen, ook als je niet inbakert is het een geweldig boek. er staan onwijs veel tips en richtlijnen in. daardoor is er bij ons in een week alles veranderd
geeft me een extra steuntje omdat het mijn eerste kindej is.
dit is het ISBN nummer: 9062387411 door R. blom
ik hoop dat je er wat aan hebt!!
 
Misschien zit er wel niet genoeg voeding meer in je borstvoeding.Zeker omdat ze eerst wel om de 4 uur kwam en nu niet meer.Ik had dat zelf bij 11 weken ook.Mijn zoon was steeds onrustig en kwam ook na ongeveer 2 a 3 uur weer,ben toen overgestapt op de fles en sindsdien slaapt hij van 22.30 tot 6 a 7 uur.Ook overdag gaat het veel beter kan er goed 4 uurtjes meedoen. Hoop dat je er iets an hebt.
 
Probeer vooral verder met het overgaan op de fles. Zo kan jij ook eens een nachtje doorslapen of een dag onbezorgd op stap. Hoe lief je baby ook is, je hebt ook tijd voor jezelf nodig!
 
Hallo heeel herkenbaar allemaal!!

Mijn dochter had dezelfde problemen . Ook vanaf 6 wkn doorslapen, en daarna veel nachtvoedingen. Ook overdag was/is het een slechte slaper (soms maar 1 uur op een dag, maar ze was wel vrolijk en tevreden). Het voordeel was wel dat ze 'snachts na een voeding gelijk in slaap viel. Ook was/is ze een flesweigeraar.

Wat ik heb gemerkt is dat als je de tijd tussen de voedingen steeds een beetje langer maakt, dat je ze op een gegeven moment inderdaad minder komen 'snachts. Als ze eten willen, maar het is nog te vroeg, dan hielp bij mij, zingen, dansen, een stukje gaan wandelen (is ook voor jezelf lekker) en als er iemand is die het even van je over kan nemen dan is dan ook heel fijn.

Ik heb net een stukje bij een ander forum (voor FEBE) gezet, met daarin wat tips voor flesweigeraars). Ze hebben bij mij niet (allemaal) geholpen, maar je kunt het proberen.

Fles in aluminiumfolie wikkelen.
'snachts wakker maken en als ze slaperig is de fles geven (dit heeft bij ons ff geholpen om te wennen)
Rubber spenen (kun je eigenlijk alleen in Frankrijk kopen, het zijn van die bruin-gele dingen. Ze zijn een stuk zachter dan de normale siliconenspeen)
Twee vingers om de speen houden terwijl je voedt. (hierdoor voelt de baby huidcontact, heeft bij ons paar keer geholpen, maar is wel lastig).
Voeden als ze (iets) op haar zij ligt (dit lijkt meer op de houding die ze heeft bij bv).
Voeden "om een hoekje": in het wippertje leggen en zorgen dat ze geen mensen ziet (werkte met bv goed voor onze dochter).


Suc6


 
Terug
Bovenaan