zó vroeg wakker!

A

Anoniem

Guest
Hallo
Mijn dochter van net 1 sliep tot voor kort wel goed, maar sinds een week of twee wordt ze heel vroeg wakker. Vandaag was het 4:30.... Later naar bed gaan lijkt niets uit te maken, bovendien is ze om 19:30 echt op.
Ik laat haar vaak even liggen, maar ze gaat toch uiteindelijk huilen. Langer rekken dan 6:00 lukt vaak niet. Dan zijn wij ook al een uur wakker...
Overdag slaapt ze vaak nog 1 keer, na de lunch.

Iemand tips?
Jeanette

Hoi,

Voel helemaal met je mee, bij ons gaat het net zo. Sinds een paar weken is ze vroeg wakker. Soms is het nog iets te rekken. Een super tip heb ik helaas niet voor je..... ik hoop deze ook nog te vinden.

Het iets later naar bed brengen helpt bij ons ook niet. Ze ligt rond 19:15 a 19:30 in bed. s'Ochtends word ze ook rond 04:30 a 05:00 wakker. De ene keer kunnen we het een uurtje rekken en de andere keer roept ze echt heel hard en is ze al klaar voor de dag! Pffff ik weet hoe vermoeiend dit is. Vanochtend werd ze zelfs echt boos toen ik weer wegging, dit had ik nog nooit meegemaakt.

Omdat de klok van het weekend verzet werd, hebben we haar die ochtend wat melk gegeven en toen weer terug gelegd. Tot onze stomme verbazing sliep ze toen tot 08:00.

Succes en groetjes Sylvia

Hoi,
Het zou heel goed kunnen dat ze honger heeft. Klinkt stom en je wilt natuurlijk niet terug naar een voeding geven, maar twee van mijn kinderen werden altijd heel vroeg wakker. Omdat mijn zoontje destijds te licht was, gaven we hem s'morgens als hij wakker werd een fles. Hij dronk die toen al zelf, dus het was fles warm maken, aan mijn zoontje geven en zelf weer terug naar bed. Daarna sliep hij dan heel tevreden door tot 8 uur.
Ivy

Hoi,

Julia nu bijna 1 jaar heeft dit sinds een week ook.
Wordt rond 5.00 uur wakker, is dan soms nog even te foppen tot 6.30 uur, maar tussendoor soms wakker of gaat liggen spelen. (Wij kunnen dan niet meer slapen natuurlijk, je 'waakt' dan toch.)
Geef haar dan altijd maar een flesje pap, slaapt ze daarna meestal nog even door.

Hoop dat het een fase is en ze snel weer lekker tot 7.30 uur slaapt....

Groetjes van Renata.

Hallo dames
bedankt voor jullie reakties.Ik had zelf ook al bedacht dat ze misschien honger had, maar ik ben een beetje bang dat we dan weer terug gaan naar nachtvoedingen... ben juist blij dat we daar van af zijn. Misschien toch maar eens proberen.
Had ook al bedacht dat ze misschien koud was, maar ze heeft een gewatteerd slaapzakje aan met mouwtjes, en een pyamaatje eronder. Geen dekentje of zo (ze woelt zich toch bloot), en het is een graad of 17 in haar kamer. Lijkt me dus voldoende. (ik vind het overigens nog steeds vaak een puzzel wat ze aan moet 's nachts...te warm, te koud...)
Jeanette

Hoi Jeannette,

heb je al geprobeerd haar sokjes aan te doen in de slaapzak? Als je warme voeten hebt, slaap je rustiger en hoef je niet zo vaak te plassen. Ik heb het helemaal niet koud in bed, maar slaap nu toch weer met sokken aan. Het helpt echt.

Groetjes en een goede nachtrust toegewenst! Marijon

hoi meiden

mijn dochter is 14 maanden en krijgt nog altijd een pap fles 's ochtends. daarna leg ik haar meteen terug, ook zij drinkt al een tijdje zelf de fles, dus ik verschoon haar snel, geef de fles in haar handjes en ze drinkt em zelf leeg in bed en slaapt daarna nog flink door.
Doe ik dit niet dan wil ze er idd uit en is ze sjaggie, dus ook zij heeft het nodig om nog verder te slapen (mama ook ;)).

succes!

Heel herkenbaar. Mijn zoon van bijna 14 maanden wordt ook zeer geregeld tussen 4 en 5 uur wakker. Ik laat hem meestal even liggen, omdat hij af en toe weer uit zichzelf verder slaapt. Meestal heeft hij gewoon honger. Ik heb de mazzel dat ik hem 's ochtends nog borstvoeding geeft. Ik geef dus gewoon de borst en daarna slaapt hij zeker tot een uur of 8 verder en soms langer.

Terug
Bovenaan