zaad opwekken thuis of ziekenhuis???????

Hoi meiden,

morgenochtend krijg ik mijn tweede iui behandeling. bij de eerste heeft mijn man zijn zaad thuis in het potje gedaan. maar nu twijfelen we erover om het morgenochtend in het ziekenhuis te doen is er verschil van kwaliteit dat of je het thuis doet of in het ziekenhuis wie kan ons helpen.

gr. linda

Hi...
Ik weet niet hoe ver je vanaf het ziekenhuis woont maar mocht je dichtbij wonen dan kan je man gewoon zijn zaad thuis opwekken...ik dacht dat het zaad binnen een uur na opwekking in het ziekenhuis moet zijn en dus maakt het voor de kwaliteit niets uit...mocht het later zijn dan een uur dan gaat de kwaliteit wel  achteruit....

FF

Hoi Linda,

Het ligt er idd aan  hoever je van het zh vandaan woont.
Als je het zaad binnen een half uur bij het lab kan brengen dan mag  hij het gewoon thuis doen. Hij moet er wel voor zorgen dat het zaad op lichaamtemp. blijft, dus onderweg het potje dicht bij het lichaam houden (bijv binenzak van jas, broekzak, in je bh)
Mijn man mocht voor IUI ook thuis zijn dingetje  doen aangezien wij binnen 10 min bij het zh konden zijn.

Succes met je 2de IUI, hopelijk heeft je man een hoop goede zaadjes

Kruimel  

Hoi Linda, wij wonen ruim anderhalf uur rijden in de spits van het ziekenhuis, dus wij doen het in het ziekenhuis (SFG Rotterdam), aangezien het zaad altijd rond de files binnen moet zijn halen wij het niet om het thuis te doen. Ik moet wel zeggen dat ze in het SFG geen speciale ruimte er voor hebben, dus moet het in het toilet, niet erg romantisch om zo maar te zeggen, maar goed, ik zeg altijd tegen mijn man, alles voor het goede doel!

Succes morgen!

Gr. Pleun

Het hangt bij ons ziekenhuis af van de kwaliteit van het zaad. De arts heeft ons verteld dat er altijd iets verloren gaat ookal rij je maar een half uurtje. Echter als je meer dan genoeg zaad hebt voor iui dan maakt dit niks uit. Omdat mijn man verminderde kwaliteit heeft heeft hij het altijd in het ziekenhuis gedaan.

lfs ing

Terug
Bovenaan