zaad

voor de dames met kennis over zaad heb ik een dringende vraag!

is het mogelijk om op een andere manier dan via de penis zelf natuurlijk aan je partners zaad te komen??

mijn vriend heeft 1,5 jr geleden dus een hersteloperatie gehad en we zijn bang dat dit nu al is dichtgegroeid.
omdat ze bij een vrouw ook het ei weg kunnen prikken/zuigen vroeg ik mij af op er ook zoiets bestond bij de man?

heeft iemand hier ooit iets over gehoord?
laat het me dan weten aub!!

bedankt!
xx kimpansee

Hoi Kimpansee,

Wilde gister al wat plaatsen maar werd niet verwerkt.

Ik heb ergens gelezen dat als het probleem iid alleen ligt aan dichtgegroeide zaadleiders dat ze het zaad via een punctie uit de bal van je man kunnen "opzuigen" en dan via IUI inbrengen. misschien is dat een optie. Het hoeft ook maar een keer denk ik want ze kunnen het gewoon invriezen.

Veel succes!!!!

Liefs Claudy

Hoi kimpansee,

Ze kunnen bij de man zaad rechtstreeks uit de balzak halen volgens mij heet dit mesa/pesa ofzo.Als je meer info hierover wil kan je kijken op www.freya.nl daar zijn veel meiden van wie hun vriend op deze manier zaag leveren.

Het kan ook zijn dat het tesa/pesa heet!

Veel succes!

TAMARA

heel erg bedankt!!!!

kga meteen ff kijken!!!
ben gelijk een stuk vrolijker met deze berichten!!!!

pppfffff ben ik blij dat het eventueel zou kunnen op deze manier!!!

xx kimpansee

dat kan inderdaad wel maar alleen via een uroloog. Ik werk nl voor urologen in het umc in utrecht dus ik weet er wel het een en ander van. Bij ons wordt tegenwoordig onder locale verdoving op de polikliniek geprobeerd zaad te verkrijgen, wat natuurlijk minder ingrijpend is dan onder narcose, bij en aantal mannen lukt dat goed, een aantal moeten toch nog onder narcose. Helaas zijn er inderdaad mannen waar de hersteloperatie toch niet zo succesvol was.....

gr sandra

Terug
Bovenaan