Zaadcellen van de man.. hoe lang leven die?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wat ik me nou afvraag is hoe lang de zaadcellen van de man kunnen blijven leven. Op de ene site lees je 2 dagen.. bij de andere 5 en soms zelfs wel 7 dagen!

Wat eigenlijk het verhaal is:

Ik ben heel gelukkig met mijn 2 zoontjes.... Sterker nog, ik zou ze echt nooit meer kunnen missen. Nu hebben mjin man en ik besloten om voor een derde kindje te gaan. In de eerste instantie hoop je natuurlijk dat je kindje net zo gezond zal zijn als mijn 2 andere zoontjes. Maar toch blijft bij mij de stille wens om een meisje te krijgen. Dit betekend echt niet dat ik minder gelukkig zou zijn met een jongen. Ik weet tenslotte hoe ontzettend leuk het is om 2 stoere jongens te hebben! Een derde kanjer zou niet verkeerd zijn! Nu lees je van die 'recepten' voor een meisje. En dat is zwanger raken na je ongesteldheid tot 2 dagen voor je eisprong. Maar wat als nou inderdaad de zaadcellen van je man maar 2 dagen blijven leven. Dan heb je toch een probleem???

Wie weet hier meer over?

Heitje

Hoi Heitje

Jaa dat bakerpraatje ken ik wel! Toen ik zwanger raakte en daar hooglijk verbaasd over was omdat dat volgens mijn berekingen niet kon, zeiden vriendinnen ook meteen "oh, jij krijgt een meisje!"   En wat denk je? Ze kregen gelijk, ik kreeg een dochter. .. We hadden die maand overigens maar 1x sex en wel zo'n drie dagen voor mijn ovulatie.

Ik geloof echter niet in die bakerpraatjes. Ik ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij de 'uitkomst'   weer anders was. Ik geloof wel dat vrijen VOOR je eisprong meer kans op zwangerschap oplevert. De 'overlevingskansen' van het zaad verschillen volgens mij per man. Meestal varieert het van 24 tot 72 uur heb ik me laten vertellen.

Ik ben alweer in ronde 10 beland voor nummer 2 helaas. In eerste instantie had ik ook een sterke wens voor een jongetje, maar nu maakt het me echt nix meer uit. Ik wil alleen maar weer heel graag zwanger worden en weer een kleine uk in m'n armen houden. .....

Suc6 in ieder geval!!

gr, cee

Hoi Heitje,
Ik probeer ook zwanger te worden, maar dan van onze 2e.
Wij hebben ook een zoon, en heeeeeeeeel stiekem hopen we nu op een meisje.
En volgens mij, maar ik weet het niet, hebben we deze maand geluk.
13 april nod, dus duimen!!!
Goed zaad kan wel tot 7 dagen leven, zaad van wat mindere kwaliteit inderdaad maar iets van 2 dagen.
Als je man boxershorts en zo draagt en niet fietst is de kwaliteit beter dan mannen met slips of mannen die fietsen. Het 'zaakje' moet lucht hebben.
En zaadjes die meisjes maken leven langer.....

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en heel veel succes met klussen!!!

Dikke kus ,
Dyonne

Hoi,
ik heb gelezen dat het gemiddeld 72 uur leeft. Voor goede kwaliteit is de optimale tijd tussen de zaadlozingen 36 - 48 uur. Verdere tips voor goede kwaliteit is 's nachts geen onderbroek aan in bed, multi-vitaminen met zink slikken en maximaal 2 glazen alcohol per dag.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan