zachte zool of harde zool???? wil jullie advies graag!!!

hay meiden!
mijn mannie is nu bijna 9 maanden,staat in ze box,trekt zich op in de box,maar loopt nog niet maar welk schoeisel moet ik nou kiezen en waaron juist zacht of juist hard?
en waarneer moet ik overstappen op juist hard of zacht?
groetjes len
 
Hoi,

In het boekje van het cb, staat dat je het met beste lerenslofjes kunt beginnen..
Omdat het voetje zich vrij moet kunnen bewegen, en de voetzool van de kleintjes zich nog 'krult'.

Ook onze kinderarts zegt dat dit het beste is. Wij hebben deze bij de Hema gekocht.

En als ze straks goed kunnen lopen, moet je er ook weer opletten dat je stevige schoentjes haalt. Ik vind 'all stars' zo stoer staan, maar dit zijn schijnbaar hele slechte schoenen voor je voeten, en vooral voor de kleinsten die nog volop in ontwikkeling zijn.

Ik vind het zelf erg belangrijk, dat ik goede schoenen aanschaf voor Tom, dan maar iets duurder.

Nancy
 
pas als ze een week of 6 goed zelfstandig lopen is het verstandig om normale schoentjes te kopen eerder liever niet.
Nu dus nog slofjes of schoentjes met zachte zooltjes, maar laat je kindje ook geregeld gewoon op zijn voetjes lopen/staan, geef hem niet steeds een schoentje aan.
Zo maken ze meer contact met de aarde/grond en voelen ze beter de afwikkeling van hun voetje.
Martine
 
De 'baby proof' schoentjes van Shoesme zijn leuk en ook geschikt voor kleine voetjes. Ook 'baby paws' heeft leuke zachte leren slofjes, voor de zomer ook als een soort sandaaltje. Ik heb ook altijd begrepen dat je totdat ze echt buiten mee kunnen lopen je geen harde zolen aan moet doen omdat dit slecht is voor de ontwikkeling en het voetje. je kindje moet toch eerst grip krijgen en voelen en dat kan goed op de slofjes met een ruw zooltje  of blote voetjes.
 
ben zelf gewoon een kinderschoenenwinkel binnengelopen om te vragen wat het beste is. Het antwoord wat ik kreeg is; als het kind nog niet kan lopen, flexibele zooltjes of beter nog; blote voeten of sokken met profiel. (voor buiten heb ik gympies)
Als je de eerste echte schoentjes gaat kopen moet het kind zo goed kunnen lopen dat het al een beetje kan rennen.
Dus; we wachten nog maar even af, ze kan namelijk nog niet los lopen maar wel bijna...
 
Terug
Bovenaan