Zakgeld

Hoi hoi,
Ik ben erg benieuwd of er meer ouders zijn die hun kinderen geen zakgeld geven.Wij zijn van mening dat ze zelf moeten leren om geld te verdienen. Hebben een eigen bedrijf, kunnen meehelpen en krijgen daar dan geld voor.Kleding en andere noodzakelijke dingen krijgen ze van ons.
Graag zou ik reacties krijgen,ben benieuwd of er meer mensen zo denken.
Groeten Karin.

Hi karin. Vind dat een ander verhaal als kids met ouders zonder eigen bedrijf.
Zonder bedrijf uiteraard zakgeld. Zodat ze weten op is op.
En weet niet hoe oud je kids zijn.
Maar werken voor hun geld is geen slecht idee. Als ze maar in zien hoe belangrijk het is om goed met geld om te gaan..
Dat niet alles te koop is en we geen geld bomen bezitten ;) haha..
Succes!

Mijn dochter is 9 jaar en ze krijgt in principe zakgeld. Maar wij zitten niet zo breed in kas dus zijn er ook wel weken waarop ze geen zakgeld krijgt. Dit begrijpt ze ook wel dus als ze een keer wel zakgeld krijgt is ze dan ook heel blij, Kleding en dingen die ze echt nodig heeft krijgt ze gewoon van ons. Maar vindt het ook wel belangrijk dat als ze wat leuks wil voor haar zelf dat ze er zelf voor moet sparen.

Hier zijn ze nog te jong voor zakgeld. Bijna 4 en 2,5 jaar oud. Maar als ze iets echt willen hebben, moeten ze speelgoed uitzoeken wat weg mag. Dat verkoop of ruil ik dan. Van de zomer wilde de oudste een trampoline. Daar heeft hij op zijn manier voor moeten werken. Nou schiet onkruidjes plukken niet mee, maar het gaat om het idee. Ook moesten ze toen speelgoed wegdoen. De oudste heeft het prima in de gaten. Als hij iets graag wil, gaat ie zelf al op zoek hahha. Mama wil jij die verkopen? En lang leve marktplaats. Bijna alle speelgoed is tweedehands en veel kleding ook. Als ze geld krijgen (voor vakantie of oud en nieuw) gaat het in hun spaarpot. Daar mogen ze iets van kopen. Maar dat doen ze liever niet. (Nog niet) Ik vind het belangrijk dat ze al heel vroeg weten dat niet alles zomaar kan. Straks als ze naar de basisschool gaan krijgen ze 1 euro per week zakgeld.

Wij kregen rond 4 jaar 5 cent elke week later een dubbeltje, toen kwartje enz. Juist om, te leren omgaan met geld. Toen we iets ouder waren wisten we ook dat we voor ons zakgeld dingen moesten doen. Afwassen na het eten 1 wassen andere drogen. Onze kamer elk weekend stofzuigen enz. Toen we 12+ waren konden we extra geld verdienen door auto te wassen en gras te maaien dat soort dingen. Of als ramen wassen. Op deze manier is zakgeld echt wel om leren gaan met geld. En zo ga ik het hier ook doen, moet nog wel even wachten kleine is 9 md haha.

Terug
Bovenaan