Zal het de 'zesde ziekte' zijn?

A

Anoniem

Guest
Hai mammies,

Zoals jullie misschien wel weten: Daan had koorts, opeens, 39,2. Van menige moeder toen tips gekregen. (dank u, dank u)  Ook nog naar de dokter geweest gister. Daar kreeg ik te horen dat hij een keel infectie had en dat de klieren zijn opgezwollen. Maar...nu zit Daan op zijn rug onder de uitslag! En een heel klein beetje op zijn voorhoofd, bij zijn haargrens. Ik zat zelf al te denken aan de Zesde Ziekte, maar ja...ik ben geen dokter. De koorts kwam echt opeens opzetten, iets wat er wel bij hoort. En gistermiddag geen koorts meer, vandaag ook niet. (gelukkig) Nu dus uitslag. Dus even ge-googld...en dan kom ik uit bij een filmpje van het ziekenhuis uit Vlissingen. Daar word duidelijk in uitgelegd wat het is en hoe de symtonen zijn. Weer die keel en klieren kwamen naar boven. Zou het dan toch de Zesde Ziekte zijn??? Morgen maar even bellen met de huisarts, of de ass.

Heeft iemand ervaring???

gr Anita

Hoi Anita,

Wij hebben alleen ervaring met de vijfde ziekte.
Bij twijfel of vermoedens van 6 e ziekte zou ik inderdaad morgen weer even met de HA bellen.

Veel sterkte

Ida

De oudste heeft met 8 mnd de 6e ziekte gehad en idd begon dit met koorts en een paar dagen later uitslag.
Het zou dus goed kunnen, maar als je zekerheid wilt hebben, morgen toch maar even de ha bellen.
Als het de 6e ziekte is, doen ze er trouwens niks aan.
Sil

Hello,

Vanmorgen gebeld met de dokter. Het kunnen 2 dingen zijn: uitslag van het kuurtje of inderdaad..de zesde ziekte. Zolang het Daan niet gaat jeuken, gewoon het kuurtje af maken. En inderdaad....er word toch weinig aan de zesde ziekte gedaan. En als dat het is, dat heeft ie het ergste al achter de rug. (de koorts)
Nou ja, blijft een beetje vaag, maar Daan is in ieder geval wel weer iets beter te spreken!

gr Anita

Terug
Bovenaan