Zal het een allergie zijn?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje heeft sinds ongeveer twee weken hele erge kwade huilbuien.
Hij overstrekt zich dan en hij gilt het uit. Het lijkt alsof hij dan heel erg aan het persen is. Er is dan geen land met hem te bezeilen.
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Is het gewoon een driftaanval, of heeft hij pijn. Het doet mij een beetje denken aan toen hij krampjes had.
Ik hoop dat er iemand is die het herkend. Want ik ben een beetje ten einde raad.

Hoi,

Ja iemand hier die ervaring met allegieen heeft... Dat klinkt idd als een allegie, maar heb je sinds een paar weken iets nieuws gegeven? En hoe oud is je kleine?

grt suuz

Hij is 7 maanden en 1 week.
Hij krijgt sinds twee weken brood, maar daar kan het toch niet aan liggen?
Dezelfde bestandsdelen zitten toch ook in de pap die hij al vanaf 6 maanden krijgt.
Verder heeft hij niets nieuws gehad de laatste tijd

hoe maakte je de pap aan dan? Geef je bv of kv? Wat geef je allemaal nog meer?

Sorry ik vraag veel maar dit is erg moeilijk.... en lastig...

Soms is het gelijk duidelijk als er een allegie is en soms heeft het een soort inkubatie tijd nodig om een allegie te vormen.

Ik maak de pap aan door gewoon de opvolgmelk te gebruiken en er dan drie scheppen pap door te doen. Maar hier zijn we al mee begonnen toen Thijs 6 maanden was.

Ik was nog niet klaar, sorry.
Ik geef flesvoeding (Friso comfort)
Verder krijgt Thijs een fruithapje (vers fruit, van alles was) en een warme maaltijd. Meestal uit potje. Soms nog een liga (stap 2) of wat diksap.

dus alleen melk ging voorheen goed?

als je even een stapje terug doet en alleen melk geeft merk je snel genoeg of het ligt aan een van de andere voedingsmiddelen die je nu geintroduceerd hebt.

kijk ook eens op borstvoeding.com voor het voedselintroductieschema (ook voor fleskindjes) wat rekening houdt met allergenen.

verder zou ik aanraden om "puur eten" te geven (dus geen potjes want daar zitten altijd meerdere dingen door elkaar heen, zlefs in de potjes die 'puur peer heten, zit er appel of zo bij) en dan een par dagen hetzelfde. Zo kun je goed uittesten hoe je kindje reageert.

veel succes.

ok nog een vraag dan, heb je eerst bv geven? of krijg ie al gelijk kv, dit omdat het soms ff kan duren voordat het lichaam de allegie aanmaakt van koemelkallegie.

Verder geef ik wel potjes hoor, als joshua slecht op een reageert geef ik die niet meer zoals vis..... Ook rozenbottel kan hij niet tegen... daarin zit ook druif maar in een andere potje waar ook druif in zit kan hij wel tegen dus ja.... kijken, observeren in introduceren enz.. het is idd een puzzel....

kan ook evt gluten zijn, dit duurt ook even voordat het lichaam daar een allegie voor aanmaakt. Jannekje heeft ook goede tip's, ik zal ook eerst de melk alleen geven daarna als dat goed gaat de pap en gaat dat ook goed dan weet je gelijk dat dat het niet is en evt andere voedsel is..

Oh ja je kan dus ook een allegie hebben voor fruit! En heb je zelf ook allegieen of je man?

grt suuz

Terug
Bovenaan