Zal het zo zijn...???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

Ohh.. ik heb het een beetje op mn zenuwen gekregen sinds vrijdagavond al..

Ik heb al een week bijna ontzettend veel pijn in mn rug, voornamelijk onderin. Sinds vrijdagavond krijg ik soms zo'n aanval (duurt ongeveer een minuut, misschien iets langer) en dan word het erger en voel ik het ook onderin mn buik maar mijn buik word niet hard.
Gister kwam het behoorlijk vaak, zo om de twintig minuten, vannacht kl*te geslapen omdat het ook zo om de 17 minuten kwam, en ik een heel drukkend gevoel in mn kruis had, voelde een beetje als hele harde felle steken. Ook dit deed pijn in mn onderbuik. Nu zit ik al een tijdje op de bank, nog steeds et die pijnaanvallen om de 17 minuten ongeveer en ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat een uur geleden nu mn vliezen zijn gebroken. Ik stond op en voelde het zo langs mn benen naar beneden lopen. Iedere keer als ik nu opsta voel ik het weer alleen niet zo erg en dan word mn buik ook helemaal hard.
Zal die rugpijn rugweeen zijn? Zou het dan nu toch echt begonnen zijn? Ik wil niet naar het ziekenhuis bellen want die zeggen direct dat ik moet komen zodat ze kunnen kijken maar ik wil graag zo lang mogelijk thuis blijven zoals het hoort, tot weeen om de 5 a 6 minuten..
Iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurde het toen nog?
Ik vind het wel grapig, ik heb de afgelopen weken namelijk iedere keer gezegd 24 DECEMBER, dan komt het! Nou. wie weet.. morgen is het de 24e!

Liefs Antoinet

hoi,
is er geen verloskundige waar je even naar zou kunnen bellen en die zou kunnen komen kijken? Dan weet je toch met zekerheid meer zonder al naar het ziekenhuis te gaan. Het klinkt alsof het idd wel zou kunnen dat je bevalling begint, maar ik ben geen verloskundige, dus kan je geen zekerheid geven. wel herinner ik me van voor m'n eerste bevalling dat er werd gezegd dat als het idd begonnen is en je gaat rustig onder de douche en je blijft idd last van krampen hebben, het wellicht doorzet en dat als het oefenweeeën zijn, ze ze wss zullen stoppen na een ontspannende douche. Maar dat is dus ook van horen zeggen, dus als er totaal niets veranderd als je gedoucht hebt, don't shoot me!
Veel succes zou ik zeggen!
jasm.

helaas kan ik je geen antwoord geven dit is namelijk mijn eerste kindje maar weet wel dat je altijd een vk kunt bellen met dit soort vragen...

heel veel succes in iedergeval hoeveel weken ben je?

groetjes patricia

Ben tijdje geleden van de vk overgedragen naar de gyn. M'n vk doet straks nog wel de nacontrole, dus die zou ik wel kunnen bellen met deze vraag? Ondaks dat ik niet meer bij ze op controle kom?
Ben trouwens 36 weken en 1 dag.
Ik ga dat maar eens proberen wat jassie_mien zei over dat douchen, thanks voor de tip!

Liefs

Hoi Antoinette,

bel gewoon even de verloskundige. Vinden ze echt geen probleem. En als je vliezen inderdaad gebroken zijn mag je daar ook geen dagen meer mee rond blijven lopen. Heb je de kleur van het vruchtwater gezien? Gezien je termijn (36+1) zou ik echt het zekere voor het onzekere nemen en vragen of ze even langs wil komen. Weet je ook weer een beetje waar je aan toe bent en misschien heeft ze nog meer tips voor je.
Probeer ondertussen nog zo veel mogelijk rust te pakken, je weet van tevoren nooit hoe lang het gaat duren en nu kan het nog. Mochten de weëen straks sneller komen en heviger worden, dan heb je al je energie nodig om ze op te vangen.
Ennuh, ik geloof echt dat je als aanstaande moeder heel goed aan kan voelen dat je kindje eraan zit te komen, dus op naar de 24e!!!

Succes!

Groetjes,
Margrethe

Hoi

Ik zou het ziekenhuis bellen en langsgaan!
Zo te horen is het begonnen en je weet nooit van te voren hoe het gaat lopen. Bij sommige vrouwen duurt het wel 8 uur, bij andere maar een uur. Je kan maar beter in goede en deskundige handen zijn.
En bij 36 weken bevallen heeft je kindje wel een specialere behandeling/verzorging nodig dan tussen de 37 en de 42 weken. Misschien zelfs naar een ander ziekenhuis.
Alles tussen de 37 en 42 weken is normaal, maar voor de 37 weken bevallen is te vroeg.

Sterkte ermee,
Sabine

Dag dames...

Nou ik ben inderdaad naar het ziekenhuis gegaan maar mn vliezen waren niet gebroken. Dat wees de test uit. Ik vond het raar! Het bleek gewoon afscheiding te zijn.. PFFFF!
Wel heb ik inderdaad last van flinke rugweeen, alleen niet regelmatig genoeg ( twintig minuten vinden zij niet regelmatig, het moet minder als tien minuten zijn) dus ff afwachten of het gaat doorzetten. Ze vertelden me dat het met twintig minuten iedere keer ertussen ook nog wel weer op kon houden. En dat is dus ook het geval, heb er nu niet meer zo vaak last van. Maar als ze komen (ze om het half uur meestal) voel ik ze niet alleen meer in mn rug maar ook in mn buik. Dus het rommelt wel allemaal. Ze hebben trouwens niet gekeken of ik toevallig al ontsluiting had, maar dat vraag ik volgende week wel aan mn eigen gyn. Ben sinds gisteren en vandaag weer erg misselijk, en heb mn hele huis gepoetst gisteren dus zoals ik al zei, het rommelt, het zal niet heel lang meer duren, dus we wachten rustig af! De 24e heb ik dus alleen niet gered.. was leuk geweest maar ik heb ook wel zoiets van ''hoe langer het kindje in mn buik zit hoe beter!'' Op oudejaarsdag heb ik nog een afspraak bij de gyn staan, en dan hoop ik dat het al iets meer is opgeschoten. Iedereen bedankt voor de reacties, en succes met de zwangerschap! En natuurlijk een fijne kerst...

liefs antoinet

Terug
Bovenaan