Zal ik de HA bellen...of niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik zit te twijfelen of ik de HA zal bellen....

Ik ben nu 7 en een halve maand gestopt met de pil.
En heb cyclussen gehad van 38,41,37 en nu weer 38.....best lang dus.

Ik dacht dat als je een half jaar gestopt bent met de pil en je cyclus langer dan 6 weken is je de HA mag bellen.

Nu zit ik dus net 4 dagen onder die 6 weken.....maarja wel erg vervelend zo'n lange cyclus.

Zal ik de ha bellen??
of heeft dat geen zin??
Word ik dan afgescheept??
Wat zouden jullie doen??

liefs Bri

Hoi Bri,
Je kan altijd even bellen, wie weet heeft hij er wel iets voor om te zorgen dat je menstruatiecyclus korter gaat worden. Je kan het even vragen. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus weet ook niet wat je te wachten zou kunnen staan.
Veel Succes (met bellen)
Liefs Rene

hoi hoi bri

nou meid ik weet precies hoe je je voelt.. je bent onzeker en baalt ervan.. je kan nergens je op vast pinnen.. wet niet wanner je eisprong is en wanneer je ongi wordt....

dus redenen genoeg om te bellen..
wie weet is er iets voor on het regelmatiger te krijgen

liefs tobi

HOI

Iedere huisarts reageert volgens mij verschillend! Ik zit in het zelfde schuitje als jij, maar alleen veel erger!!! Ik ben 8 mnd geleden niet gestopt met de pil, maar bevallen van een zoontje. Daarna heb ik lange cyclussen. Eerst viel het nog mee   34-39dg   (voorheen was ik op de klok regelmatig), maar de laatste cyclussen waren over de 50! Ik zit nu ook al op dag 51! En nog niets te bekennen (testen neg.).
Ik heb vorige week de ha gebeld. Ze zei dat het niet normaal was, maar de hormonen kunnen wel van slag zijn. Ik moet nog wachten tot januari en de data opschrijven die ik ongesteld wordt. Nou dat wordt dus geen lang briefje.
Ze zei als je een cyclus heb korter dan 6 weken (dus rond de 42 dg) dan kun je nog gewoon een eisprong hebben (daar val jij dus onder). Is het langer dan 42, dan is het aan te nemen dat je geen eisprong hebt. (Daar val ik dus onder, baal!). Ik vind het vreselijk om zo lang te moeten wachten en te weten dat ik nu toch niet vruchtbaar ben. Maar de ha vindt 8 mnd nog te vroeg om verdere stappen te ondernemen. Ba, en onze wens voor een 2e is groot...
Stoppen met de pil staat geloof ik zelfs jaar op.
Er is dus een kans dat er een beroep op je geduld wordt gedaan, maar als je gewoon belt heb je altijd een kans op actie.
Succes ermee!!

Groetjes,
Karin

Nou heb ik net al mijn moed verzamelt om de HA te bellen zijn ze vandaag niet beschikbaar vanwege het toedienen van een griepvaccin!!

Ik heb zelf ook niet het idee dat ze me gaan helpen maarja kan het proberen want een lange cyclus is het niet leuk!!
Wie weet heb ik wel een hele relaxte HA??

Die van jou vind ik een beetje stom.....hahaha sorry hoor,

maar 50 dagen is echt lang hoor.
er kan zo makkelijk wat aan gedaan worden.

Een vriendin is nu iets van 5 maanden gestopt en werd ook niet ongi maar steeds wel beetjes bloedverlies.
Zij had gebeld en werd doorgestuurd naar gyn en kreeg echo's en nu tabletjes om de ongi op te wekken.
dan moet ze daarna weer binnen 6 weken ongi worden anders krijgt ze weer wat anders.

dus het verschilt per HA.

misschien is een bevalling niet met pil te vergelijken ofzo??

succes ermee,

liefs Bri

hoi hoi

nou nou dat is baaalen heb je net de moed verzameld om te gaan bellen zijn ze er niet grrrrrr...
wel goed hoor dat je het gedaan heb.. en morgen wel weer gaan bellen hoor

liefs tobi

hoi hoi

nou nou dat is baaalen heb je net de moed verzameld om te gaan bellen zijn ze er niet grrrrrr...

liefs tobi

hoi hoi

liefs tobi

Terug
Bovenaan