Zal ik zwanger proberen te raken?

Hoi allemaal,

Ik wil heel graag een tweede kind maar het ik zit met meerdere problemen.
Van jongs af aan heb ik al last van mijn rug.
In 2007 ben ik zwanger geraakt binnen een paar weken kreeg ik last van mijn bekken en rug,ik heb heel erg veel last van mijn bekken en rug gehad waardoor ik soms amper kon lopen en echt heel veel heb gelegen.
Nu is mijn zoontje inmiddels twee geworden. Het is een druk mannetje. Ik wil heel graag een tweede maar ik weet niet of ik het lichamelijk aankan. Juist omdat hij zo druk en veel aandacht vraagt.
Helaas is mijn vriend heel vaak laat in de avond thuis, hij heeft een drukke baan dus op hem kan ik ook niet bouwen.

Wat zouden jullie doen? Ik wil niet wachten tot mijn zoontje 4 wordt en naar school gaat, ik wil niet dat er veel leeftijdsverschil is tussen de  eerste en tweede  en aangezien ik ook nog een derde (hopelijk) wil mag ik wel opschieten ivm mijn  leeftijd.

Graag jullie reacties...

Hoi hoi,

Wat een moeilijke vraag! Die kan ik helaas niet voor je beantwoorden...
Ik zal je wel mijn mening geven.

Ik vind het ten 1e goed dat je er zo goed over nadenkt! Je hoort weleens andere verhalen helaas..
Maar je zegt dat je op je vriend niet kunt bouwen omdat hij heel veel werkt. Maar als je kinderen neemt, moet je allebei op elkaar kunnen bouwen, en nog belangrijker... De kids moeten op je kunnen bouwen! Hiermee wil ik dus niet zeggen dat je vriend niet over mag werken hoor. Maar alleen dat er dan duidelijke afspraken gemaakt zullen moeten worden.
Als jij denkt dat je het niet trekt de hele dag met je rug, zal je man je toch echt tegemoet moeten komen, die wil ook een 2e kindje neem ik aan, dus moet je beide weer in gaan leveren voor "iets" dat zooo ontzettend waardevol zal zijn voor jullie. En gaat het financieeel als je vriend wat eerder thuiskomt savonds??
Ik denk dat dat een beetje de hoofdpunten zijn die in me opkwamen.

Heel veel succes met je keuze!

Liefs Deb.

Tja, ze noemen dit niet voor niets tropenjaren. De gemiddelde peuter is gewoon heel erg druk.
Ik denk dat wij geen van allen jouw vraag kunnen beantwoorden, omdat het zo ontzettend persoonlijk is. Jij weet het beste wat je wel of niet aankan. Ik ben het wel met Debby eens dat je op elkaar moet kunnen bouwen. Al zijn er dagen bij dat je het misschien inderdaad alleen moet doen. Heb je al overwogen om bijvoorbeeld hulp te nemen bij bijv. het huishouden. Hoeft nog geeneens betaald, misschien dat je familie of een goede vriendin hebt die je af en toe met de zware klussen wilt helpen?

En nog belangrijker, heb je je vraag al bij een arts neergelegd?

Hee hoi,

idd een moeilijke vraag maar ik denk dat je het toch moet gaan proberen! Als je wel graag meerdere kinderen wilt en je het leeftijdsverschil niet te groot wilt hebben. Het moet natuurlijk lichamelijk wel kunnen maar misschien idd met wat hulp in de huishouding bijvoorbeeld? ook weet ik niet of je veel familie/vrienden in de buurt hebt wonen die af en toe je zoontje eens ergens mee naar toe kunt nemen zodat jij wat rust kunt pakken?
en misschien wat eerder is gezegd, bespreek het eens met de dokter?

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan