Zalf met hormoon erin..

Hoi meiden,

Ff een vraagje aan jullie. Jennifer heeft behoorlijk last van exceem op haar beentjes. En het begint nu ook flink te jeuken, zodat ze het bijna openkrabt.

Nu ben ik bij de HA geweest en zij heeft me een lekkere vette zalf meegegeven, maar ook een zalfje met hormonen erin. Nu ben ik daar geen fan van, maar  mijn HA zei het volgende, Dit is een hele lichte zalf maar werkt wel goed tegen de jeuk, smeer het een paar dagen en dan verder gaan met de vette zalf.
Dat leek mij wel een goed idee, maar vriendlief is daar  helemaal geen voorstander van.

Wat vinden jullie ... die paar dagen zullen toch niet zo schadelijk zijn????? En als het nu goed helpt... Ben nl al 2 weken aan het smeren met vette zalf (die van de HA is wel een stuk vetter hoor)

Bedankt alvast... gr. Ilone

hoi hoi

Doen
Ryan heeft ook last van eczeem en krabt zich gewoon tot bloedens toe kapot van de jeuk
ik gebruik de hormoon zalf alleen als het echt nodig is , een paar dagen 2x per dag dun aanbrengen en het werkt perfect voor Ryan

daarna gewoon die vette zalf gebruiken.

ik denk als je het met mate en alleen wanneer het echt nodig is gebruikt het geen kwaad kan hoor maar jeuk voor die kleintje sis ook niks.

voorla in de zomer met zwemmen zul je zien dat ze er meer last van gaan krijgen
door dat de huid droger wordt .

nou succes met beslissen maar ik zie er het kwaad niet zo in als je het met mate en op de goede manier gebruikt

groetjes moekje

Lotte had een klein plekje op haar schouder afgelopen zomer. Mijn man heeft als kind enorm uitslag gehad en we waren een beetje bang dat ze dit ook ging krijgen. Smeren met gewone zalf hielp niet, maar een paar dagen met die hormoonzalf was het zo weg en niet meer teruggekomen.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

ook wij hebben hormoonzalf voor Dylano. We gebruiken het een week wel een dan weer een week niet. Hij heeft een sterke factor, ik glf 4 (de hoogste is 5 voor zover ik weet),
Als je het gebruikt zoals het geadviseerd wordt, is er niet veel aan de hand denk ik.
Maar net wat iemand anders al zei (weet ff niet meer wie, shame on me), jeuk is ook nix voor die kleintjes.

Liefs Deb.

Hai,

Jesse heeft ook   een soort van exzeem, maar dan op zijn wangetjes, Hier kregen wij idd ook een zalf voor die goed hielp.
Nu koop ik vaseline en smeer ik zijn wangen een paar x per dag in,dit gaat zo heel goed.

Groetjes Linda

Hoi,

ik zou toch een paar dagen die zalf proberen als ik jou was. Als je nu niet ingrijpt wordt het alleen maar steeds erger en dan heb je veel meer en misschien wel sterkere middelen nodig dan hydrocortison (ik neem aan dat je die gekregen hebt). De vette zalf voorkomt dat het terug komt maar dan moet je wel consequent smeren.

Groetjes

Met grote verbazing lees ik je topic, want toevallig ben ik een paar weken geleden met Isabelle ook naar de huisarts geweest ivm eczeem. Haar handjes waren er zelfs van ontstoken. Eerst kregen we een zalf met antibiotica erin en daarna toen de ontsteking weg was de hormoonzalf. Ik zei dus tegen de huisarts "kan ik die wel gebruiken, want ik hoor er zoveel negatieve dingen over dat het gevaarlijk is enz". Het antwoord van de huisarts was: ik heb in heel mijn carierre nog nooit een complicatie gezien door het gebruik van die hormoonzalf en daarbij houden we het wel heel goed in de gaten. Dus ik moet het om de 3 weken laten zien. Ze zei ook "je kan eigenlijk niet anders, anders gaat het open en weer ontsteken". Wij hebben ook een tube gekregen vaseline-lanette creme om de huid niet droog te laten worden. Die moeten we tussendoor gebruiken.
We zijn er eigenlijk heel blij mee, want het gaat nu echt een stuk beter met haar handjes. Het was echt zielig voor haar, want het deed op den duur echt pijn. Wij zijn gerustgesteld door de huisarts. We vertrouwen op haar advies. Ik hoop dat jullie kindje er ook baat bij zal hebben!

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan