zalfje tegen uitscheuren?!

Hey allemaal,

Wie weet hoe dat zalfje hete tegen uitscheuren tijdens de bevalling? En wie heeft er ervaring mee? Bij de eerste ben ik zo uitgescheurd dat ze 3 kwartier moesten hechten! Ik wil niet nog een keer zo erg uitscheuren, eigenlijk het liefste helemaal niet!!

Liefs Janne

Hoi Janne,

Van Weleda heb je perineumolie. Dat is om uitscheuren te voorkomen tijdens de bevalling. Volgens mij moet je er enkele weken voor de bevalling al mee beginnen, met inmasseren van de olie. Ik heb het zelf niet gebruikt, dus kan je niet vertellen of het ook echt werkt. Maar het is altijd het proberen waard.
Kan mij ook voorstellen dat je er niet weer op zit te wachten om zo erg uit te scheuren.

Liefs Jane

Ik zal je uit de droom helpen: er helpt helemaal niets tegen!.....de vk moet je goed begeleiden maar soms gaat het zo snel dat je dan inscheurt...
Ik ben nog naar het ziekenhuis moeten gaan na de bevalling (ben thuis bevallen) en ze hebben daar bijna 1,5(!) uur moeten hechten....de kans dat het weer gebeurd zit er natuurlijk in....maar hoop het ook niet. Want vond dit het ergste van de hele bevalling. Maar ja, gelukkig is het wel goed geheeld....

had me liever in de droom gelaten!!! na een bevalling van 40 uur zie je het niet meer zitten om nog zo gehecht te moeten worden, had een 2e graads volledige ruptuur. En wil dat niet nog eens, Senne was een sterrekijkertje dus hij schoot telkens terug totdat ie ineens gelanceerd werd, kon r dus niets aan doen!

Bedoel het niet vervelend hoor dat je me in de droom had moeten laten, maar wil eigenlijk gewoon alles proberen om herhaling te voorkomen! Heb geen zin een nog een depressie!

Liefs

snap ik ook wel hoor. Ik had net geen totaalruptuur, maar mijn schaamlippen enzo waren ook helemaal ingescheurd....Echt super vervelend.
Ik zou eens overleggen met je vk wat je het beste kan doen....ik weet in ieder geval dat die smeermiddeltjes niet helpen. Dus het zou vervelend zijn als je die gebruikt en dan nog helemaal inscheurt. Ik heb namelijk pas geleden een nieuw artikel gelezen over het inscheuren.
Ik zou echt eens met de vk gaan praten daarover hoor! Zij kan je daar het beste mee helpen... Het is ook belangrijk dat dit in je dossier wordt opgenomen zodat er tijdens de bevalling extra opgelet wordt! Want ik kan me heel goed voorstellen dat je geen herhaling wil.
En het was ook niet gemeen bedoeld van mij hoor, maar ik zou ook niet graag zeggen dat het helpt, wat niet zo is. Sorry!
Dikke knuffel voor jou en ik hoop dat de vk je kan gerust stellen!

Hi,

Thanks, dat ga ik zeker eens even doen, kijken wat de VK zegt! Nee ik weet wel dat het niet gemeen bedoeld was van je, haha zullen de hormonen wel zijn! :D Van mij was het ook niet verveled bedoeld! En nee je had me niet voor hoeven liegen over het inscheuren, maar dan baal je gewoon even als je leest dat je er weinig aan kunt doen, maar dat snap je zelf ook wel denk!

Oefff helemaal naar voren doorgescheurd, kan me zo voorstellen dat je dan helemaal niet naar de wc kunt! Ik bedoel je grote boodschap kun je nog w88 totdat het er "vanzelf" !! uitkomt maar plassen moet je toch veel vaker!! Krijg r de rillingen van! Heb je er lang last van gehad, en hoe voelt het nu?

Liefs Janne en een knuf trug!

ik heb geen ervaring ik zelf had gelukkig bij de laatste bevalling maar 2 scheurtjes en hoefde gelukkig niet gehecht te worden.
hoop voor de gene die erg gescheurd zijn het niet weer gebeurd lijkt me echt echt geen pretje.
hoop trouwens dat niemand te veel uit scheurd.
erg vervelend zo iets.
groetjes mij

Ik ga de olie van weleda welgebruiken.
Baat het niet, schaadt het niet.
De olie zorgt wel dat de huid wat soepeler wordt en in mijn ogen is dat juist positief...
Bij ons in de drogist is het onder zwangeren ook een goedlopend product...
Ik zeg maar altijd, een paracetamolletje doet vaak ook wat ie moet doen, dus waarom iets anders niet?

Groetjes.

Terug
Bovenaan