zalm, tonijn en haring

Hallo,
kan iemand mij vertellen welke vis je nou wel en welke vis je nou niet mag eten, ik weet dat je beter geen gerookte zalm kan eten maar hoe zit dat met haring en met tonijn? en andere soorten?
Hoop dat iemand mij kan helpen!
alvast: dank jullie wel!
liefs joke
 
hoi

gerookte zalm eet ik gewoon hoor. dat is gerookt (had ik ook aan vk gevraagd).
en die haring (rauw), heb ik in het begin van mijn zw.schap wel eens gegeten, maar toen zei mijn vk dat het rauw was dus beter niet, en nu eet ik dus maar ff geen rauwe haring meer. maar de meeste hier op het forum eten het geloof ik wel. de vetten zijn wel goed die erin zitten...
en tonijn mag je zeker eten!
gr. sandy 27wk
 
Hoi Joke,

In tegenstelling tot de vk van Sandy is het volgens mijn gynaecoloog beter om geen gerookte zalm te eten, dat is mij echt afgeraden. Zalmsalade mag wel omdat dit niet rauw is. Ik zou gewoon niks eten wat niet gaar is.

groetjes, Jane 32 wk
 
gerookte zalm zit veel zout in dus is niet goed voor je bloeddruk
haring mag je wel gewoon t is zelfs goed er zitten omega 3 vetten of olieen in die goed zijn voor de ontwikkeling van de hersens
tonijn en zalm salade mag ook gewoon omdat het gekookt is
 
Hoi allemaal,
Inderdaad is het niet slim om nu gerookte vis te gaan eten. Maar dat gaat alleen over de voorverpakte vis!
Als je bv een vers gerookte paling wil is dat helemaal prima. En zoute haring is wel rauw maar door het pekelen en het hele proces kun je het gewoon eten.
Hele volkstammen voor ons hebben immers al zoute haring gegeten tijdens de zwangerschap? Gewoon je verstand gebruiken en laat je niet gek maken door alle regeltjes van tegenwoordig. Immers dan mag je bijna niets meer...
Groetjes en succes ermee
Melanie 31 wk en 5 dgn
 
Gerookte zalm wordt idd ontraden omdat het de Listeria-bacterie kan bevatten maar ik geloof dat je het dan echt in grote hoeveelheden binnen moet krijgen wil het schadelijk zijn.Haring mag je ook eten dit is gepekeld of zoiets dus zou gewoon moeten kunnen en tonijn-salade mag je zeker eten.Groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan