zand en water....

Die kleine meid van ons is voor het eerst in de zandbak geweest bij het kdv...en ze vond het geweldig.
Ik vroeg of dat ze het niet in de mond stopte...neee zeiden ze totdat ik haar s avonds ging halen en toen zeiden ze dat ze het later dus wel in haar mond stopte......wat kun je daar tegen doen vraag ik me af......???

En als het zo een warm weer is dan zet ik het schelpje op met een beetje water zodat ze er lekker in kan spelen alleen ik durf haar niet los te laten bang dat ze uitgelijd...ze is namelijk ontzettend bewegelijk...
vroeg me af hoe jullie dat doen....

Over het zand...Bess heeft bakken met zand gegeten...wij ieder keer zeggen niet doen,maar zo gauw ze weer op het strand/zandbak zat begon ze weer...als ze straks wat ouder is doet ze dat vanzelf niet meer.
zet maar een beker met water erbij zodat je de mond kun spoelen/schoonmaken.

en ook wij hadden een schelp...klein beetje water is al voldoende ,maar je moet er ook echt bij blijven.
Ik ben nu over gegaan naar een klein opblaasbootje...niet zo hard ,kan niet heel veel water in maar het plezier is net zo leuk!!!
en een keer kopje onder ...is ook niet zo erg hoor...zolang jij maar in de buurt bent,

dus lekker samen spelen en spetteren...

grt kristel

Julia is al bezig een lammetke te worden. Blijkbaar heeft ze niet genoeg aan wat wij haar te eten geven. Als ze op het gras speelt, trekt ze gewoon stukjes gras van de grasmat af en stopt ze in haar mond.

Inderdaad een bekertje water erbij voor het spoelen en ach zand schuurt de maag :)

gr memmie van Julia

Hier ook een grasmaaiertje ;-)
Met zand hebben we weinig ervaring, maar met gras etc: gewoon bijblijven. Een grasspriet kan echt geen kwaad hoor, alleen wel ff kijken of alle andere planten veilig zijn natuurlijk!

Wij hebben een klein opblaasbadje waar hij lekker in zit te spatteren, alhoewel hij nu hij kan staan en kruipen vooral dat wil doen ipv op z'n billen zitten spelen...

Ik zou me om het zand niet teveel zorgen maken hoor, mijn nichtje at vroege ALLES, zelfs naaktslakken (echt waar) en dat is helemaal goed gekomen, hahaha!

X
Evje

Terug
Bovenaan