zanger worden

Hallo meiden, vind dit een leuk forum.
Vraagje... ik ben net gestopt met de pil en wil nu zo snel mogelijk zwanger worden. Kan dit? Moet ik hier nog iets extra's voor doen?? Behalve sex hebben natuurlijk haha!! Of is het beter om te wachten?? Wie o wie kan mij helpen???

ALVAST BEDANKT.
Groetjes Lydia

Haai, welkom hier!

Ik ben ook pas gestopt met de pil (eind juni), en ik voelde vanalles de afgelopen maand. Je lichaam kan je erg voor de gek houden dat kan ik je wel vertellen!

Het is nu de taak aan je lichaam dat je cyclus zo snel mogelijk op orde komt. Dat kan even duren, maar je kunt ook precies op tijd erna ongesteld worden (net als bij mij gelukkig, ong. 28 dagen). Als je net bent gestopt, krijg je als het goed is een bloeding van een dag of drie. Ongeveer 28 dagen(gemiddelde duur van een cyclus) erna zou je dus ongesteld moeten worden, tenzij je dus zwanger wordt in die periode (komt zelden voor maar kan wel). Schrik niet als je menstruatie langer uitblijft, dat kan te maken hebben met dat je cyclus wat onregelmatig is of als je de pil vrij lang hebt geslikt.

Er zijn tips om zwanger te worden, neem even een kijkje op deze site, www.babybrabbel.nl, www.kindjeopkomst.nl of bijvoorbeeld www.vruchtbaarheid.org.
Daar kan je een hoop info vanaf halen, maar ook als je hier regelmatig komt!

Heel veel succes!

Liefs

Hoi Lydia,

Welkom op dit forum.
Om te beginnen: het kan lang duren voordat je cyclus weer op orde is na het jarenlang slikken van de pil, vaak duurt het een paar maanden tot een half jaar.
Je kan ervoor kiezen om direct na het stoppen te proberen om zwanger te worden.
Voordeel: je hebt een iets grotere kans dat je gelijk zwanger bent. De oorzaak weten ze hier niet van, maar bewezen is dat je een iets grotere kans hebt.
Nadeel: het is moeilijk om uit te rekenen hoe lang je precies zwanger bent, als je gelijk de eerste maand zwanger raakt. Maar hier hebben ze termijnecho's voor.
Nadeel is ook dat je misschien denkt zwanger te zijn, omdat je maar niet ongi wordt. Reden kan dus zijn dat je cyclus nog niet op orde is of dat je zwanger bent!
Verder is het belangrijk dat je 4 weken voordat je zwanger probeert te raken, begint met het slikken van foliumzuur. Dit verkleint de kans op een kindje met o.a. een open ruggetje.
Dit moet je blijven slikken t/m de 10e week van de zwangerschap.
Foliumzuur kun je kopen bij de apotheek of drogist. Sommige vrouwen doen het op recept via de huisarts.
Hopelijk weet je zo even voldoende.
Succes!

Terug
Bovenaan