zantac

Hoi, ik heb vandaag zantac gekregen voor mijn zoontje van 3 maanden oud. Dit is omdat hij erg veel spuugt, ook al gebruiken we johannesbroodpitmeel in zijn voeding om het te verdikken. Hij spuugt meerdere hele voedingen uit en af en toe blijft hij er bijna in omdat de voeding dus verdikt is voor hem. Nu attendeerde de vrouw bij de apotheek mij erop dat er alcohol in Zantac zit. Heeft iemand ervaring met zantac bij baby's? En hoe lang gebruik je het al of hoe lang heb je het gebruikt? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Gaan ze niet eerst uitzoeken waar het spugen vandaan komt? Onze kleine deed het ook veel en die bleek achteraf een koemelkallegie te hebben.. nou zijn daar veel meer symptomen voor hoor.. maar dit was er 1 van.. Succes..
 
Ik ben het eens met het feit dat er toch wel eerst onderzocht moet worden waar het spugen vandaan komt. Zantac is iets wat ik nog nooit heb gehoord en het lijkt mij ook niet zo geweldig. Onze middelste dochter gaf zelfs over van borstvoeding en toen moest ze nadat ze 8 weken oud was over op flesvoeding. Ze bleef spugen, nieuwe voeding, oude voeding, vaste voeding.....het maakte niet uit. Ze groeide wel goed en dus werd er verder door de artsen niets ondernomen. Ze heeft tot het moment dat ze liep (15 maanden) minstens 40 keer op een dag gespuugd. Met 2 jaar kwamen we er achter door een dokter die me wel serieus nam dat ze koemelk-, en kippe-eitwitallergie had............
 
Sinds 1 week gebruiken wij zantac voor onze dochter. Maar niet tegen het daadwerkelijk spugen maar tegen de aanmaak van maagzuur. Hierdoor werd haar slokdarm dermate geirriteerd dat ze altijd huilde tijdens de fles. Tja, alcohol erin. Ik neem aan dat het geen kwaad kan het zijn niet enorme hoeveelheden. Onze dochter is 20 weken en krijgt 1.5 ml per keer (2x pd).
 
Terug
Bovenaan