Zantacc

hoii,

dit keer kom ik niet zeuren over mijn onverdraagbare maaglast :) want daar ben ik gelukkig al twee dagen van verlost (zuchttttt), na zes maanden zeuren eindelijk kreeg ik in overleg met huisarts gynaecoloog en verloskundige zantac voorgeschreven ook omdat ik middenrifbreuk heb waardoor ik veel overgeef en voortdurende oprispingen heb, dit zijn dus zuurremmers en helpen ook bij slokdarm en maagontsteking. Nu las ik dat er geen feiten bekend zijn over afwijkingen of nadelen voor het baby om tijdens zwangersschap te gebruiken, wel weet ik al dat de medicatie via moederkoek tot het kindje kan doordringen. Heeft er iemand ervaring met Zantac of Ranitidine tijdens zwangerschap of hebben jullie van anderen hier verhalen over gehoord, graag hoor ik het van jullie

Liefs
 
Hoi,
Ik heb ook Ranitidine, gebuik dat al vanaf 14 wk ofzo. Kreeg dat gewoon van mijn HA voorgeschreven, dus ik had mazzel. Maagzuur is zo vervelend!
Maar het kan geen kwaad hoor. Artsen zijn super voorzichtig met zwangere vrouwen, als ze maar enig idee zouden hebben dat het mogelijk schadelijk zou kunnen zijn dan zouden ze het je niet geven. Dat in de bijsluiter staat dat ze nog niet weten wat de gevolgen zijn is omdat er nog geen studies zijn uitgevoerd die volgens de wet uitgebreid genoeg zijn geweest. Maar maak je niet druk en wees blij dat je van het zuur af bent!
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan