ze blijft sukkelen

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje is nu 10 weken. sinds ze een week of 5 was is ze gaan sukkelen met haar nachtfles. ze komt telkens op andere tijden en drinkt meestal de fles niet leeg. het lijkt net of ze niet weet of ze nou door moet gaan slapen of niet. grof gezegt komt ze tussen 2 en 6 uur voor de eerste fles. ze krijgt 150cc in de fles en die drinkt ze niet altijd op en als ze het wel opdrinkt spuugt ze meer dus ze heeft er wel genoeg aan. we hebben al johannesbroodpitmeel geprobeert op aanrader van het cb, maar dit hielp voor geen meter. sinds 2 dagen krijgt ze als laatste fles friso extra maar dit helpt ook niet.  pfff best lastig soms hoor. het nadeel is gewoon dat je overdag ook telkens anders uit komt met de fles.
voor de laatste fles moet ik haar altijd wakker maken. als ze wakker is drinkt ze de fles wel leeg. vanaf wanneer mag de late fles eraf????
hebben jullie nog tips voor het doorslapen???

Hoi,

kan je niet proberen om s'nachts als ze wakker wordt een speentje te geven en overdag wat meer voeding per fles geven? Alleen de eerste weken mogen baby's niet te lang zonder voeding maar met tien weken wel. Als je haar wakker moet maken voor de fles heeft ze er waarschijnlijk geen behoeft meer aan. Misschien komen de nachten doorslapen er nu wel aan!

Groetjes van Marloes

hallootjes,

Onze kleine nu 9,5 week wordt ook nog wel eens rond 5 uur wakker, maar het is bij ons ook gebleken dat hij dan geen echte honger heeft. Ik heb toen geprobeerd om hem gewoon niet op te pakken en dat werkt. Ik laat de kleine dan gewoon even huilen en hij valt dan weer in slaap, waardoor hij netjes rond 7 uur weer de eerste fles krijgt.
Misschien dat het bij jullie ook werkt, de eerste keer is het wel lastig om niet op te staan, maar hier valt hij na ongeveer 10 minuten weer in een diepe slaap.

Succes groetjes kerstwondertje

bedankt voor jullie reacties.
speentje ze is eigenlijk zo goed als vanaf dus daar wil ik niet meer aanbeginnen. ik heb het wel geprobeert maar ze trapt er niet in. laten huilen heb ik ook geprobeert. niet te lang. als ze na 10 min. nog huilt haal ik haar eruit en krijgt ze de fles. ze kan echt heel hard huilen dan en is helemaal over de rooie. vannacht werd ze gillend om 12.15uur wakker. ze mocht nog lang niet de fles. even uit bed en toen ze weer rustig was er weer in. weer gillen. ze had zich flink vergist in de tijd. na 10 minuten was ze weer rustig. rond half 3 weer wakker en heel erg huilen. even met de speen geprobeert maar ze is echt niet gek en denkt waar is mn fles mam??? dus dan maar weer de fles. ze was erg onrustig vannacht veel huilen en mopperen in de slaap. vanmorgen om half 8 weer de fles en super goed te pas. ze is de laatste paar nachten rond 2.30 á 3 uur dus het is tijd dat ze weer richting 5 uur gaat. zo doet ze dat. en dan zit ze 2 nachten rond de 5 uur en dan loopt ze weer langzaam terug naar 3 uur. ik denk dat ik gewoon pech heb en er nog maar even doorheen moet.
hoeveel voeding krijgen jullie kindjes??? ik zit er soms aan te denken om haar 's avonds als laatste fles 180cc tegeven in plaats van 150cc. overdag heeft ze genoeg aan de 150cc en drinkt het ook niet altijd op.

groetjes

Hoi,

Ons zoontje sliep ook niet door. Ik heb toen aan het cb gevraagd of dit normaal was. volgens het cb zou hij wel door moeten kunnen slapen. Ik heb toen als advies gekregen om de nachtfles te verdelen over de flessen van overdag. Dus overdag meer in de fles doen. Dat heeft ons enorm geholpen. Hij sliep meteen door en niet zo'n klein beetje ook. Hij slaapt van 23.00 tot 7.30 uur.
succes

hoi

Het lijkt onze dochter wel zij is11 weken en sinds een week is ze ook zo aan het sukkelen ze krijgt om 22.00 uur de laatste fles en dan sliep ze tot 6 of 7 uur door maar deze week wordt het steeds eerder het begon met 5 uur nu was het vannacht zelfs 2.30 en ja dat wordt toch te gek wel het speentje gebruikt maar ze bleef mopperen en huilen uiteindelijk om 4 uur de fles en daarna heeft ze wel weer geslapen . Sinds vorige week krijgt ze 5 flessen van 180 en die gaan ook bijna allemaal op ze weegt nu 5500 gram . Voor de laatste fles moet ik haar ook echt wakker maken dan slaapt ze als een roos . Ook ik weet niet wat ik ermee moet want ze sliep al weken door tot dan ongeveer 6 uur en nu je bijna weer aan het werk moet begint ze weer met de nachtfles. Misschien weet iemand nog raad.

groetjes indy

het blijft lastig. ik weet ook niet zo goed wat ik nu nog kan doen. ze mag 180cc in de fles, maar de 150cc gaat al niet altijd op en ze kan er prima de 4 uur mee vol maken. ze krijgt sinds 2 weken 150cc en bij het cb dachten ze dat ze dan wel door zou slapen. niet dus. en er bij komt als ze wel de 150cc opdrinkt spuugt ze meer dus volgens mij moet ik dan de 180cc niet geven. dus meer in de fles is nu nog geen optie.

hoi hoi

mijn zoontje jamie is nu 16 weken en heeft op zich altijd goed geslapen maar in eens een paar weken geleden kwam hij ook iedere keer weer s'nachts en idd speentje geven en na 10 min was hij die wwer kwijt en weer op nieuw en dat ging zo door terwijl hij eerst door sliep we dachten eerst misschien zit hij in een sprongetje dus f afwachten maar het bleef zo dus hebben we de laatste fles ( hij krijgt 5x 180cc+schepjes) met 2schepjes nutrix gegeven (rijstebloem) daarmee werd de melk dikker en heeft hij een voller gevoel nou hij vond het heerlijk!! moet hem ook altijd wakker maken voor de laatste en drinkt dan slapend ze fles op nou sinds hij nutrix erbij krijgt drink ie met grote ogen ze fles op valt heeeel lief in slaap en.....hij slaapt door!! om 10 uur krijgt hij de laatste en om 7uur maakt mijn vriend hem wakker voor de eerste....heeeeeeeel soms wordt hij even wakker s'nachts niet van de honger maar eerder van de kou (hij glijdt heel ze bedje door in ze slaap met slaapzak:)

dus bij ons heeft het super geholpen misschien is dit een tip.. jullie kleintjes zijn nog wel iets jonger maar bij jamie gegon ik er met 14 weken mee volgens mij kan het niet veel kwaad

succes!!

groetjes marielle

Terug
Bovenaan