Ze breken de tent af!!!!!

Hallo,

Mijn zoontjes van 2 en 4 slapen noodgedwongen bij elkaar op de kamer maar ze breken echt de tent af. Behang van de muren, kleding uit de kasten, slopen de bedden, halen alle dekbedovertrekken van de dekbedden af en ga zo maar door. Ik heb al van alles gepobeerd;

De jongste gaat een half uur eerder op bed dan de oudste maar dan staat ie constant te roepen bovenaan de trap, negeren helpt niet want dan gaat ie gillen en speel goed slopen en naart beneden gooien.

Als ik met de oudste boven kom dan is de jongste nog klaar wakker en hyperactief. terwijl de oudste graag wil slapen die is dan echt moe maar word wakker gehouden door de jongste waardoor die twee weer ruzie krijgen.

Ik heb al geprobeerd om de rollen om te draaien; de oudst eerst omdat hij echt wel zijn slaap nodig heeft. maar als ik dan de jongste later op bed breng dan maakt hij hem weer wakker.

Voor het slapen gaan lekker wandelen en daarna een warme douche in de hoop dat buitenlucht ze goed doet en de douche ze wat rozig maakt. Niks helpt...de jongste is super actief en de oudste boos omdat hij uit zijn slaap word gehouden.

Voorlezen, bij ze gaan liggen, geen tv. kijken van te voren...echt niks helpt!!!!!

Ik weet het ook niet meer zo langzamerhand dus als iemand een goede typ heeft, heel graag!!!!!!!! ik ben ten einde raad, ze slapen vaak pas na half negen. Kom zo ook helemaal niet aan mijzelf toe. (mijn vriend is vaak aan het werk s.avonds, wisseldiensten) En het is gewoon elke avond het zelfde liedje. Elke keer weer die strijd en het agentje spelen. En vaak zijn ze overdag moe en niet te genieten.

Dus als iemand typs heeft die zijn van harte welkom!!!!!!!!
 
Hoi,
Wat ellendig zeg en zeker omdat je er eigenlijk een beetje alleen voor staat. Ervaring heb ik er niet echt mee, mijn dochter gaat gelukkig vaak wel lief slapen. Maar heb je al geprobeert om erbij te zitten. Wel in het donker en niks zeggen. Echt de kinderen negeren en alleen kort zeggen tegen de jongste: Liggen! Dit doe je wel natuurlijk nadat je ze een verhaaltje enzo hebt verteld en duidelijk hebt gemaakt dat ze nu echt moeten gaan slapen. Dus toch maar tegelijk naar bed.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je hier niet zoveel zin in hebt, maar je hoeft er steeds minder lang bij te zitten omdat ze weten dat je niet weggaat voordat ze slapen en dat je niks goed vind van slopen enzo. Dus dan is er niks meer aan. In elk geval geen oogcontact met ze maken, want dan maken ze er alsnog een spel van.
Dit werkte erg goed op de creche, hier hadden we ook vaak grote feesten en geen slapers. Succes!
 
Terug
Bovenaan