Ze doet naar tegen haar broertje,...

Hallo, mijn dochter is 6-10 drie geworden. Ze heeft een broertje van ruim 10 maanden. Soms is ze erg lief voor hem maar de laatste tijd ook vervelend. Dan gaat hij staan aan de tafel en zij trekt hem omver. Of hij ligt lekker op de grond en dan gaat ze op zijn been of buik staan. Of op zijn handjes, of ze duwt hem achterover...........
Als ik het zie neem ik haar even apart en benoem wat ze doet en dat ik en hij dat niet leuk vinden. Ze moet dan sorry tegen Thomas zeggen en dat ze het niet meer zal doen.
Soms lacht ze me gewoon uit (maar dan is ze ook moe hoor) en is ze überhaupt niet voor rede vatbaar.
De positieve dingen benoem ik ook, maar ze krijgt toch de laatste tijd veel standjes of correcties. Ik kan dit toch niet negeren. Ik doe ook samen met haar leuke dingen. Dus voor de aandacht zou het niet hoeven. Jaloezie?
En oke, Thomas wil ook overal mee spelen waar zij mee speelt dus ja, ik snap het ergens ook wel.
Wat zou ik nog meer kunnen doen? En gaat het weer over?????????
Groetjes, Lianne

HEEEEEEEL herkenbaar!!!!

Hier Jules (dec 06 ) en Elise (jan 09). Het ene moment laten ze elkaar links liggen, het andere moment trekken ze elkaar de haren uit het hoofd!
Jules is denk ik erg jaloers. De box is voor Elise ook niet meer veilig, want Jules klimt er gewoon in. Weer eruit halen, even op de gang, maar na een paar minuten doet hij het weer. Dan beginnen we weer van voren af aan..... De aanhouder wint. Ik hoop dat het wel weer over gaat en dat het een fase is....
Succes ermee en troost je, je bent niet de enige!
Gr Antoi

Ook hier is het geregeld bonje. Zoon van nov '06 en dochter van mrt '08. Zijn qua leeftijd dus iets meer aan elkaar gewaagd, maar de jongste wint het bij lange na nog niet.
Ze willen altijd met elkaars speelgoed spelen, dus dat is steeds herrie. Altijd ruzie om de auto, en als mijn zoon de auto of een loopkarretje heeft, dan rijdt hij regelmatig met opzet tegen z'n zus aan. Die huilt moet dan huilen. Het is hier dan net de 1e maandag van de maand, haha!

Ach, duurt voor ons niet lang meer, en dan kunnen ze echt samen spelen. Met bijna 3 en ruim 1,5 jr moet dat toch gauw gaan komen nietwaar.

Succes allemaal.
Gr Liesje

Ook hier regelmatig herrie, de jongste (bijna 3) wil daarmee spelen waar de oudste (vijf) mee speelt en dan is het weer ruzie. Ook andersom wil de oudste net die ene auto die zijn broertje heeft enz. Of ze pakken elkaars speelgoed af, slaan elkaar om de oren, soms ben ik net een scheidsrechter! Maar zodra ze op de bank gaan zitten tv kijken zitten ze bijna bij elkaar op schoot. Laatst ging de oudste zijn broertje helpen met zijn toetje dat was erg schattig. Als het goed gaat krijgen ze een complimentje.

Terug
Bovenaan