Ze drinkt zo weinig...

Hey,

Ik geef Hanna nog 3 x per dag borstvoeding. 's Morgens en 's avonds live dan weer ik dat ze echt meer dan genoeg drinkt, 's middags 200ml afgekolft uit de fles.

Maar overdag bij de fles...met moeite 100-150 ml. En daar is ze dan wel 3 uur tevreden mee. Dus bied ik haar maar om de 3 uur 150(+5) ml aan i.p.v. de normale 200 ml per 4 uur.
Ik weet niet goed of ik me er druk om moet maken...ze groeit nu wel beter op een combi dan op alleen borstvoeding en daarvoor ben ik in de eerste plaats met de flesvoeding begonnen.

Haar gewicht en lengte zijn toch prima? Als ze tevreden is dan zou ik me geen zorgen maken. Je zult zien, binnen een paar weken zit ze gewoon op 200 om de 4 uur...

Ik zou me er niet druk om maken. Ene kind drinkt meer en vaker dan ander kind. Pepijn had tijdje genoeg aan 4 flessen van 200ml, maar nu drinkt hij er 5.
Zolang ze niet afvalt is het goed.
Mijn dochter dronk altijd het minimum van wat ze binnen moesten krijgen en die had reflux dus het nodige kwam er ook weer uit. Maar ze groeide en kwam (beetjes) aan. Heb me er nooit druk om gemaakt. Ze komen echt wel als ze honger hebben.

Succes

Irene

De groei en gewicht en plasluiers in de gaten houden, dat zegt veel meer dan de hoeveelheid voeding die erin gaat.
En er meer in proppen gaat toch niet, loslaten dus!

Mare doet precies hetzelfde!!
die drinkt smorgens en savonds bij mij 2 borsten leeg en dat is meestal zon 200 ml. maar de kunstvoeding 150 + 5 krijgt ze soms met moeite leeg.
ze krijgt daarbij wel al fruit en groentehapjes.

Mijn collega's waren in eerste instantie sceptisch, maar nadat ik het hele verhaal heb uitgelegd waren ze het eens dat groei en ontwikkeling toch voor gaat.

Ze heeft altijd wel een plasluier. Ik ben ook van goede hoop dat met pap en een fruihap erbij volgende maand, het al wel snel wat beter zal gaan. Ze is nu eerder lang dan dik. Gelukkig dat het niet vreemd is.

Terug
Bovenaan