Ze eet lekker mee

Hallo allemaal,
Ongeveer 3 maanden geleden schreef ik dat mijn dochter niet zo goed at.
Maar de afgelopen weken is zo enorm gegroeid. En ze ontwikkelt zich opeens heel snel.
Tot voor kort luste ze alleen boter op brood, maar ze vindt de pindakaas nu ook wel lekker. En het avondeten hoef ik niet alles meer te purereren. Het meeste eet ze gewoon lekker mee.

Alleen fruit moet ik nog wel pureren. Dat eet ze anders echt niet.

Omdat jullie allemaal zo meeleefde toen dacht ik laat ook eens goed nieuws delen.

En ze loopt sinds een paar weken. Zo leuk
Ik moet nu gaan
groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

wat ontzettend fijn voor je/jullie. Ik heb vaak je verhalen gelezen en erg met je mee geleefd.
Helemaal top dat het nu beter gaat!
Scheelt een boel stress he, als ze goed eten.Trek jij het ook weer wat beter!

Gaat het 's nachts nu ook wat beter?

Groetjes,
Judith
 
Hou Judith,

Ja, het is erg fijn nu Leanne beter eet. En ze eet ook wel binnen een redelijk tijd:20 tot 30 minuten (langer doe ik niet dan stoppen we).

Elke nacht is weer een verrassing. De ene nacht wordt ze maar 1 keer wakker en de volgende nacht wel 10 keer. Echt erg frustrerend en vermoeiend. Maar ik ben nu bezig in het boek "Lekker slapen zonder huilen"   van Elizabeth Pantley. Een liefdevolle manier om je kindje te leren doorslapen. Want laten huilen werkt niet voor ons. En vind ik het ook geen goeie manier.
En sinds 3 dagen slaapt ze overdag ook erg slecht en onrustig. Voorheen sliep ze dan 2 tot 3 uur. De laatste 3 dagen maar 1 uurtje.......maar ik merk gewoon aan haar dag ze verschrikkelijk moe is. Ze loopt nu en is dus veel sneller moe. En de laatste week is ze ook al vroeg wakker soms wel om half 6..........of ze heeft regeldagen..........heeft ze die nog wel op deze leeftijd????  
Misschien moet ik haar schema omgooien. Want ze sliep al vanaf 7 maanden maar 1 keer overdag. Maar misschien nu ze dus zo snel meo is van dat lopen en zo. Dat ik haar misschien 's-morgens een uurtje naar bed breng en dan 's-middags weer een uurtje. Zeker omdat ze al zo vroeg wakker is. Ga dat denk maar eens proberen morgnen.
Ze heeft vanmiddag van half 1 tot half 2 geslapen. En het is nu 3 uur en ze ligt nog in bed. Ga dan naar haar toe. Aai haar en nurie en dan ligt ze wel rustig en ik blijf dan ongeveer een kwartiertje en dan ga ik weg. En dan gaat ze spelen in bed. Maar ikwil dat ze leert dat ze niet meteen uit bed gehaald wordt als ze wakker is.

Ik ga haar nu maar uit bed halen want ze wil duidelijk er echt uit.
Bedankt voor je reacite
groetjes Chantal
 
Lastig is dat he met die schema's. Mijn zoontje, nu bijna 11 maanden, slaapt overdag 2 keertjes en 's nachts redelijk goed. Alleen de afgelopen week ook elke keer om 5.30 uur wakker. Geen idee wat ik er aan moet doen. Hij krijgt zijn bord pap altijd om 7 uur, dus ik wil hem nu niet ineens een fles geven om half 6 in de hoop dat hij doorslaapt. Maar vermoeiend is het wel.

Misschien heeft het met regeldagen te maken en  heeft je dochtertje dat ook en trekt het snel wel weer bij. Mijn zoontje heeft af en toe ook van die momenten. Een tijdje geleden sliep hij in de vooravond heel slecht. tot een uurtje of 23 kon ik 10 keer naar boven. Sinds de tv uit is na het eten gaat dat weer helemaal goed.

Je kan het uitproberen met dat uurtje slapen 's ochtends. wellicht dat het helpt!
Het schema van mijn zoontje is nu:
6.30 wakker (nu dus 5.30)
8.30-10.00 slapen
13.00-15.00 slapen
19.30 naar bed

Hoop voor je dat het werkt!

Groetjes,
Judith
Dit schema heeft hij al tijden en gaat (bijna) altijd goed.
 
 
Terug
Bovenaan