Ze gaat niet slapen... HELP

A

Anoniem

Guest
Al weken gaat Tyche om half 8 lekker naar bed om tussen  9 en half 10 weer wakker te worden. Er valt dan niks mee te beginnen als eruit halen. Dit ook omdat we 2 basisschool kids hebben die de volgende dag weer fit moeten zijn. En het nieuwe schooljaar valt hun al zo zwaar dus dan haal ik Tyche er maar uit.

Onlangs ben ik met Kindival gestart maar heb (nog) niet het idee dat het werkt. Maar dat is misschien aan de vroege kant.

Vannacht weer hetzelfde verhaal. Heb haar rond 12 uur toch weer over kunnen leggen in haar eigen bedje maar om ongeveer 5 uur half 6 lag ze weer te krijsen. Dus maar weer bij ons gepakt.
Ik weet ook dat dat bij ons pakken geen echte oplossing is maar ik kan het Hessel en Evy gewoon niet aandoen zoveel slaap tekort. Vanavond zijn hun bij hun moeder en dan wil ik Tyche wel laten huilen maar dan is ze zooo in paniek.

Ik weet het gewoon NIET meer. Het verhaal van Pauline heeft me ook een beetje 'bang' gemaakt. Want dalijk is ze inderdaad ziek. Heeft ze iets aan haar oortjes... Ze krijgt wel 4 kiezen ineens dus tandpijn heeft ze wel waarschijnlijk.
Ook laat ze echt heel veel scheetjes 's nachts.

Anyway.. het breekt me helemaal op. Ons huwelijk staat ook al een beetje te wankelen door onder andere deze nachten.

Heeft iemand tips??
Moet ik naar de huisarts gaan om haar even na te laten kijken?
Help!

Groetjes Kirsten

Hé Kirsten
Herkenbaar herkenbaar.
Zie mijn topic wie weet onder andere.

Wij hebben ook kindival gebruikt voor Yoëll, maar daar werd het nog erger van.
Vannacht liet Yoëll ook heel veel scheetjes, maar had genoeg gepoept overdag. Ik denk dat die scheetjes komen, omdat hij normaal gesproken 's nachts hoort te slapen en dan zijn de darmen in rust. Zodra je in beweging bent/komt, komen de darmen op gang en vandaar de scheetjes.
Tja wat betreft darmen kan ik een boekwerk vol schrijven, zelf helaas jaren aan het tobben geweest ermee.

Als jij tips en ideeen krijgt wil ik ze graaaaaaaag horen.

Sterkte!!

Hoi Kirsten,

Tuurlijk even de huisarts bellen!! Als het niks is, weet je dat ook maar en als het wel wat is, kun je haar helpen. Maar als je al aangeeft dat ze 4 tanden krijgt: dat doet pijn hoor... Geef je haar een paracetamol als ze zo huilt? Zou ik gewoon proberen hoor, kan echt geen kwaad.

Wat wij destijds deden in periodes als deze: de nachten afwisselen. Dus de  ene keer ging ik eruit en sliep mijn man  in de woonkamer en de  andere keer dus andersom. Níks zo funest voor je huwelijk als een chronisch slaapgebrek bij allebei: korte lontjes, irritaties etc etc.... Zorg dus dat je weer even bijtankt......

Is je moeder al weer een beetje hersteld? Maak dan snel een logeerafspraak voor Tyche en slaap weer een hele nacht door: je zult zien dat  je het dan minder zwaar inziet...

Succes!!
Susan
ps Dat kindival is natuurlijk geen wondermiddel en als het niks doet, zou ik er niet te lang mee doorgaan hoor (maar dat is mijn mening)

Heel herkenbaar.

Tijs heeft ook zo'n fase/periode. Er komen kiesjes door en ze beseffen op een gegeven moment dat ze naar bed toe moeten of in bed liggen.

Ik zou persoonlijk ook niet zo snel met Kindival beginnen maar ik snap het wel als je het wil proberen voor je eigen nachtrust. Ik denk dat ze last heeft van haar kiezen, wellicht kun je daar wat voor halen en uitproberen...maar...als je zeker weet dat er eigenlijk niets aan de hand is laat ze dan huilen. Hoe moeilijk dit ook is, ze gaan steeds verder met het uitproberen en krijgen heel snel door van...oh..als ik huil, komen ze me weer halen.

Ik snap je probleem met je andere kindjes maar misschien kun je ze uitleggen (ik weet niet hoe oud ze zijn) dat Tyche nu echt weer moet gaan leren slapen snachts en dat het een paar nachtjes kan gaan duren.
Ik weet dat dit heel moeilijk is maar je zult zien dat na een paar nachten ze door gaat krijgen dat ze het niet meer voor elkaar krijgt. Natuurlijk moet je wel zeker weten dat er niets met haar aan de hand is he...
In principe is het zo dat je duidelijkheid moet stellen bij een kleine. Als jij of papa steeds weer naar haar toe gaat, eruit haalt, water geeft en noem maar op, krijg je alleen maar het omgekeerde effect.

Heel veel succes!
Daan mv Tijs. (1 jaar)

Probeer inderdaad eens met een paracetamol zetpil, of hier hebben we ook Junifen siroop staan dat wat sterker is (en ook een beetje ontstekingsremmend geloof ik) (weet niet of dat in NL ook te krijgfen is). Wie weet help het, het kan geen kwaad om eens te proberen. Helpt het niet dan komt het iig niet door pijn dat ze niet kan slapen. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid even naar de HA gaan om in haar oren te laten kijken, dan weet je zeker dat het daar wel/niet aan ligt.
Succes, Esther.  

He Kirsten,

Ik heb hier ook zo'n dametje. Slaapt normaal als een roosje van half acht tot 's ochtends 7 uur en nu... al een aantal nachten om tien uur weer wakker en krijst net zolagn tot ik haar eruit haal. Het enige dat ze dan wil is tegen papa of mama aanliggen...het liefst allebei. Verder heeft ze volgens mij niks, geen pijn, geen koorts, geen vieze luier, geen dorst...alles gechekt! Ik wijt het maar aan het feit dat ze op het moment zo ontzettend veel meemaakt en ook mee wil maken; vakantie, verjaardag, proberen te lopen, spelen als een dolle, brabbelen....ik denk dat het haar soms even teveel wordt en ze lekker geborgenheid zoekt bij ons...normaal is ze helemaal geen knuffelkont! Kan me voorstellen dat het je opbreekt hoor, ik heb me vanochtend ook ziek moeten melden met migraine....bedenk dat het een fase is en probeer haar zoveel mogelijk samen te troosten...ze heeft die veiligheid zo hard nodig. Enne wat je partner betreft; probeer er samen iets leuks van te maken, ook al ben je doodop, het kan soms erg knus zijn met zijn drietjes midden in de nacht! (Niet te gezellig maken natuurlijk, wil ze dadelijk helemaal niet meer slapen!) En als je twijfelt toch de huisarts bellen hoor! Heel veel sterkte ermee, ik denk aan je!
Liefs, Marcia mv Puck.

Terug
Bovenaan