ze heeft moeite met haar ontlasting!!

hee meiden.
daar was ik alweer..
gister had ik een nieuw topic gemaakt omdat ze zo huilde..
misschien dat het komt omdat ze nu al een dag niet heeft gepoept!!
ik zit nu op de voeding voor hongerige baby's en misschien moet ze daaraan wennen??
ik weet het weer eens even niet.
wat zouden jullie doen??
moet ik al aan de bel trekken bij de huisarts?
ze laat wel af en toe winden en ze zit soms ook behoorlijk te stinnen...
sorry dat ik weer kom met al mij   vragen maar ik hoop dat er meer moeders zijn die dit herkennen en advies kunnen geven..
je bent zo onzeker met een eerste..

alvast weer bedankt meiden!!

lieve groet annelies moeder van noa 20 dagen jong

Hoi Annelies,

Mijn dochter heeft veel last van krampjes en daarbij moet ze ook heel erg veel scheten laten. Voor de krampjes geef ik zo nu en dan eens een paar druppels Cinababy en voor de krampjes hou ik haar wel eens op mijn arm met haar buikje. Dat wil ook nog wel eens helpen denk ik.

Maar volgens mij moet je er gewoon even doorheen. Het enige wat ik soms voor mijn dochter doe is haar troosten en dan na een half uurtje gaat het weer beter.

Je kan kijken of het huilen een beetje regelmatig is. Bijv. 1 uur na de fles. Dan kunnen het krampjes zijn.

Wat betreft de ontlasting daar kan ik niet echt over meepraten. Ze heeft 1 keer een dag geen ontlasting gehad maar ze heeft nu gemiddeld 3x per dag een poepluier.

Ze drinkt trouwens Nutrilon 1 standaard. Ik heb geen ervaring met de voeding van de hongerige baby's maar ik hoor wel vaker dat ze daar moeite van kunnen krijgen met de ontlasting. Misschien moet ze er even aan wennen en gaat het na de eerste keer weer ontlasting een stuk beter. Hou het in de gaten en als zeover 2 dagen nog steeds niet heeft gepoept dan zou ik toch even de dokter bellen.

Groetjes Joyce

Hallo

Ook hier een beetje dat probleem gehad..
Mijn zoontje krijgt nu Similac en het gaat echt perfect nu!wel krijgt hij soms die druppeltjes
en voor de laatste fles maak ik hem met venkelthee van de kruidvat ( staat ook op voor baby's )

en ik moet zeggen het gaat nu echt heel heel erg goed :D
heb weer een tevreden baby :D

Luna had er ook last van. op mama liggen in een warm bedje blote buik op blote buik en over rugje wrijven hielp bij ons heel erg. vrij snel een hoop geknetter, luier vol en daarna lekker slapen...

dank jullie wel voor de tips..
ze heeft inmiddels gister en vanmorgen flink gepoept.
ik ben er achter dat die voeding voor hongerige baby's niet goed is voor haar.
ze krijgt er ten eerste alleen maar meer honger van en ze vond het ook niet lekker volgens mij, want ze spuugt behoorlijk wat uit na een fles.
ben vanmiddag weer overgestapt op de friso standaard en daar doet ze het meteen alweer veel beter op.
nou ja teminste vanmiddag dan.
en ze slaapt nu ook nog.
meestal is ze idd wakker na een uurtje en dan denk ik dus dat ze weer honger heeft maar dat kunnen dan best krampjes zijn natuurlijk.
ze zuigt dan wel op haar handjes maar dat doen ze ook als ze krampjes hebben volgens mij.
ach ja het blijft een groei proces een kleine beeb

groeten annelies

He Annelies!!

Bij Senna voel je de krampen heel erg goed! Zijn buik wordt dan heel erg hard en wanneer de krampen weg zijn, is zijn buik gelijk weer zacht.
Ik neem aan dat jij dat ook voelt! Wanneer Senna krampjes heeft, is er niets wat echt goed helpt! Geef hem wel druppels, cinababy! Zijn eigen vingers en mijn pink wil die ook echt niet hebben wanneer hij krampen heeft!

Is het niet gewoon een zuigbehoefte???

Gr Janneke

Terug
Bovenaan