- Een fles kiezen en gewoon doorzetten, voor sommige kinderen is er niet dé fles of dé speen. Ge-expirimenteer is jammer van je geld en alleen maar verwarrender.
- Een hele dag kolven en alleen maar melk in de fles aanbieden en dan een aantal dagen achter elkaar totdat het kwartje valt.
- Tijdens het aanbieden over z'n wang wrijven, stimuleert de honger en het slikken.
- Rust tijdens het voeden (radio en tv en ander geluid uit)
- Aanbieden door een ander kan helpen, maar diegene moet wel even stevig kunnen aanpakken en niet schrikken van een huilbui. Een oma is een goede vervanging.
- Ondertussen kun jij dan beter even de kamer/het huis uit.
Mijn eigen verhaal:
Begonnen met 5 weken elke dag 1 fles. Met 6 weken ineens flesweigeren.Toen 2 dagen consequent flessen geven, nog niks. Toch door gegaan met aanbieden elke dag om 19 uur een fles. Op de wen-dagen van de creche, werd er niet tot nauwelijks wat gedronken. Maar d-day was daar en ik dus gewoon aan het werk, en maar zie wat hij dronk. Om 16 uur telefoon hij had nog niet gedronken, ik kom heb hem ter plekke een fles geven en hij dronk! Maar elke dag weer diezelfde strijd, ook thuis wie de fles ook gaf. Thuis haalde hij zijn schade ik en zo kwam hij vaak in totaal wel aan zijn 500ml per dag. Soms dronk hij niks, soms 40cc zelden 100cc. Ik deed ook geen poging om meer melk in zijn fles aan te bieden het ging toch niet op ik vroor het liever in. Na 1,5 maand begon het kwartje te vallen en gingen de flessen leeg.
Nu weet hij niet anders meer en hij krijgt nog 3x bv per dag en 2 keer kunstvoeding en daar hoop ik nog minstens 2 mnd mee door te gaan.