ze is geboren!! toch geen geplande keizersnee

HIer het verhaal van de geboorte van onze Beau. eigenlijk zou de keizersnee worden gepland op 3/4 of 5 augustus maar onze kleine meid kon niet wachten!
in de nacht van zondag op maandag 25-07-2011 om 04.00 ga ik naar de wc, moet weer eens plassen voor de zoveelste keer. eenmaal terug in bed kom ik niet inj slaap omdat mijn vriend snurkt. ik vraag of hij op zijn zij wil draaien wat ik ook doe daarna. ineens voel ik warm water over mijn been stromen. ik voel en maak geschrokken henri wakker:moppie we moeten naar het ziekenhuis, volgens mij zijn mijn vliezen gebroken....
dus snel uit bed, spullen pakken, ziekenhuis bellen en de auto in.
om 5 uur kwamen we in het ziekenhuis aan en om 6 uur begonnen de weeen al om de 5 min. er werd gewacht tot de diensten van 8 uur zouden beginnen en dan zouden ze kijken wanneer ze de keizersnee tussen door konnen plannen. ondertussen was het 8 uur en had ik weeen om de 3 min. om 10 uur werd mij verteld dat ik de eerst volgende zou zijn. eenmaal beneden bij de ok had ik om de 2 minuten weeen. helaas kwam er een spoedgeval tussendoor en kon ik pas om twaalf uur terecht.
samen met henri hebben we gewacht tot ze me kwamen halen. ik mocht vast naar binnen en kreeg een ruggeprik en werd helemaal klaar gemaakt. henri werd binnen gehaald en er werd begonnen met de keizersnee. op 12.30 uur is ons meisje geboren. ze lieten haar snel zien over het doek heen en ze werd na gekeken. henri heeft de navelstreng door geknipt en ze werd ingepakt. na heel kort bij mij te hebben gelegen is beau samen met papa en de kinderarts naar boven gegaan en verder nagekeken.
heel raar om dan achter te blijven helemaal alleen met al die doktoren. nadat alles gehecht was ben ik naar de uitslaapkamer gegaan en uiteindelijk was ik om 14.00 terug op de kamer. ze hadden beau nog niet aangekleed en haar bloot op mn borst gelegd wat erg fijn was.
ze heeft de eerste dag erg veel geslapen en wilde niet drinken. om half 2 s nachts heeft ze haar eerst flesje gekregen. om 06.00 uur weer. ik zelf heb erg slecht geslapen. erg wennen met zo'n kleine langs je, je, je hoord ieder geluidje. vandaag 26-7 dus best moe. geen morfine meer nodig gehad tegen de pijn, dus het gaat de goede kant op. beau doet het super goed, de flesjes gaan er goed in. vandaag is papa haar bij het gemeentehuis gaan aangeven en daar hebben we samen met opa en oma een glas champagne op gedronken. als ik nu nog niet kan slapen weet ik t ook niet meer . na 4 dagen mochten we naar huis en nu is het volop genieten van onze kleine meid

Terug
Bovenaan