Ze is half afro, hoe doe ik haar haar??

Hallo,

Mijn dochter van 14 maanden heeft heel mooi, dik krullend haar. Het kroest niet, maar zou het in de toekomst weleens kunnen worden.  
Het is heel moeilijk om het te kammen, dat lukt alleen als het nat is. Met een grove borstel.
Nu wil ik graag wat leuke dingen met haar haar doen. Maar ze laat t bijna niet toe. Dan moet het wel snel gaan, anders wordt ze driftig!
Het doet haar ook wel een beetje pijn denk ik.
Zijn er moeders die ook een kindje hebben die een mix is tussen zwart en wit? Hoe doen jullie het haar van je kleintje? Hebben jullie tips of adviezen?
Het lijkt me zo leuk om haar haar met heel veel staartjes te doen, of vlechtjes. Een cursus (half)afro haar doen lijkt me ook leuk.

ben benieuwd naar jullie reacties,

Maroesja
 
Ik reageer zelf nog maar even, ik kan me niet voorstellen dat er geen moeders met halfbloedkindjes zijn die dit lezen. Ben toch echt benieuwd naar andere ervaringen..
Ik hoop dat iemand reageert!

doei,
maroesja
 
Wat je zou kunnen doen (als het in de buurt is) is naar een surinaamse
toko te gaan of iets dergelijks waar ze heel veel "zwarte" haar
producten hebben. Daar kunnen de mensen je misschien ook adviseren wat
er mee te doen.



De ene menging heeft namelijk een totaal ander resultaat qua krul,
stugheid, dikheid van het haar dan de ander dus wat voor de een werkt
hoeft niet voor een ander te gelden.

 
Hoi!

Ik ben zelf een beetje een halfbloedje (chineze moeder en zwarte vader) en kan je wel vertellen wat mijn moeder voor mij deed.
Staartjes werken altijd goed. 1 hoge of 2 opzij. Is zogedaan, hoeft je dochter geen uren voor stil te zitten. Leuke speldjes en elastiekjes doen het altijd leuk (vooral als mama dat ook heeft!!!)
Ik heb krullend haar (ook niet kroes) en mijn moeder draaide altijd pijpekrullen erin (zoals shirley temple ook had).
In mijn ervaring heeft "zwart haar" de neiging om snel droog en dof te worden. Wij gebruiken altijd babyolie (ik nog steeds en ik ben 37) om het haar soepel, glanzend en gezond te houden. (Als je het binnenkort een keer laat knippen vraag dan of de kapper ervaring heeft met dat soort haar.)
Ik zou niet te snel beginnen met invlechten (professioneel bedoel ik). Het is vrij pijnlijk en kan slecht zijn voor het haar.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Kim
 
Nog even een reactie: Ik vang een half suri meisje op van bijna 4 ook
met sterk krullend haar (maar wel zacht van textuur). Bij haar vlecht
ik dr haar ook in en het blijft eigenlijk vanzelf zitten.



Zij blijft natuurlijk makkelijker zitten dan jouw dreumes, maar als je
er een feestje van maakt, kind op schoot, kabouter plop aan ofzo, dan
is ze afgeleid.



http://learncornrows.com/step1.html
Dan haar in stroken invlechten. Misschien een kam kopen waarvan de
tanden ver uit elkaar staan en van onderaf kammen (eerst de onderste
centimeter uitkammen, dan telkens een stuk naar boven)



Je kunt bij je lokale zeeman of wibra of dumpwinkels van die pakken
kleurige elastiekjes 500 voor een euro ofzo kopen en dan elk staartje
vastmaken.

 
Hoi Hoi,

Ik ben ook mamma van een halfbloedje.
Onze dochter is half surinaams half nederlands.
Ze heeft geen kroes haar maar wel sterk krullend onwijs mooi!
En het kammen is idd een ramp maar een beetje haarolie en het probleem in praktisch opgelost. Je moet het zo veel mogenlijk alleen in de puntjes doen en niet op der hoofdhuidje want dan word het gelijk zo vies alsof je het al weken niet gewassen hebt.
En dan idd een leuk staartje of vlechtje of 2 staatjes. en je hebt van die zachtplastice speltjes die kan je dan gebruiken voor de plukjes die niet in de staart passen.
Dij ijzeren speltjes gebruik ik liever niet want dat doet pijn. (iig dat deed het vroeger bij mij altijd)

Hopelijk heb je er iets aan.

groetjes muisje
 
Bedankt dames, voor jullie reacties!
Dat met die olie kan ik weleens gaan proberen. En mijn dochter laat al ietsje meer toe. Ik heb haar haar nu regelmatig in een hoge staart of twee opzij. Dat kan ik doen terwijl ze speelt...Tijdens het badderen heb ik haar haar dan al doorgekamt met behulp van cremespoeling..
Met een beetje aandacht aan haar haar heeft ze me toch een mooie bos krullen!
Straks als ze inderdaad stilzit voor de t.v. kan ik meer gaan proberen!

groetjes

Maroesja
 
Terug
Bovenaan