Ze is half afro, hoe doe ik haar haar??

Mijn lieve dochter is half afro. Ze heeft prachtig haar, het krult en is heel dik.
Ze houdt er alleen niet van als ik het kam. Het lukt alleen als het nat is. Ik wil zo graag haar haar leuk doen met veel staartjes, of vlechtjes. Moet ik wachten tot ze ouder is (ze is nu 14 maanden)? Want ze zit met geen mogelijkheid stil. Ze krijst, werpt zich op de grond en beweegt haar hoofd heen en weer als ik aan haar haar zit..
Dit leidt tot grote frustatie bij mij. Meestal geef   ik het op, soms als ik rustig kan blijven lukt het. Tot nu toe maximaal 2 staartjes.
Heeft iemand ervaring, tips of zoiets?
Alvast bedankt! Ze is te mooi om haar haar te verwaarlozen

maroesja
 
Nog even een aanvulling van mezelf, haar haar is dus echt heel dik. Het is geen kroes, maar lijkt er een beetje op. Echt een mix tussen mijn sluike haar en papa's kroeshaar. Misschien gaat het in de toekomst nog wel kroezen.
 
Mijn dochtertje is 2,5 jaar, ze heeft "gewoon " haar, dus wat dat betreft geen tips voor je,  maar bij haar is het ook een ramp.
Kammen wil ze niet , ze gilt al als ik met de kam aankom. Het zit altijd vol klitten, wat voor shampoo (of geen shampoo) ik ook gebruik.
Staartjes wil ze al helemaal niet, dus daar begin ik voorlopig ook niet meer aan.
Ik heb nu bij de kapper een lekker kort kopje laten knippen en ik vind het helemaal goed.

Gelukkig heb ik nog een dochter (van 10 maanden), zij heeft nog niet zo veel haar, maar ik zie bij haar al helemaal een 2e kans !
 
Mijn dochtertje heeft ook altijd lange haartjes gehad, en eigenlijk pas sinds ze anderhalf is mag ik er iets meedoen, en dan vooral omdat ze zelf last had van de haartjes in haar gezicht (op de fiets en met eten enzo). Ze heeft geen dikke krullen dus daarvoor geen tips, maar wel het doorkammen, dat gaat veel makkelijker met een aardig beetje zwitsal haarlotion.
Maar ja in het begin trok ze haar staarten er altijd meteen weer uit, maar de volhouder wint hoor, inmiddels mag ik zelfs al vlechten, ze is nu 2 jaar en een paar maanden.
Heel veel succes ermee!

PS Staarten indoen als ze aan het eten is? Misschien is ze dan even lekker bezig??
 
Terug
Bovenaan