Ze is zo verkouden!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Onze dochter van 6 weken oud is zo verkouden
Ze krijgt bijna geen adem. Ze zit helemaal vol slijm en ze geeft regelmatig haar flesvoeding terug als er slijm omhoog komt. Ze hoest ook veel.

Helaas doet de huisarts niets zolang ze geen koorts heeft. De zoutoplossing, luuf en het neuspompje is voldoende voorlopig.

Heeft iemand toevallig nog andere tips? Ik vind het echt heel zielig voor mijn kleine meisje!!

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne

Door de luuf en al die middeltjes te blijven gebruiken gaat het toch echt over!
Shenaya is ook weken verkouden geweest en ik herken alles wat je zegt!

Wat hier wel hielp was iig de neus goed leegmaken voor de fles zo kon ze zelf wat beter drinken..
Ze spuugde hier ook elke wel wat met slijm maar zo raakte ze haar slijm wel kwijt!

Stekte en Succes!!

Xx

hoi rosanne,

het advies wat ik kreeg was idd ook neusspray en luuf.. en het bedje iets omhoog doen dmv een handdoek onder het matras..

sterkte en succes

Wat ook wel goed wil helpen soms, is in de douche gaan zitten met je kleintje met de douche op het heetste (niet er onder natuurlijk). Dan ben je zeg maar aan het stomen.
Een ui op het kamerte zetten.....en smeren met vics? Dat is dat spul wat je op het ruggetje en borst kunt smeren (weet trouwens niet of dat al mag op zo'n jonge leeftijd)

Hier ook een snipverkouden meisje, zo zielig!!

Inderdaad ook maar aan de babyotrivin en de luuf en hopen dat het helpt......

Vickx zou ik absoluut niet gebruiken bij zo'n kleine babytjes...
Mag je ook niet gebruiken tijdens je zwangerschap. Is echt wel een straf spul, dus ik zou dit zeker niet gebruiken bij je kleintje.
Ikzelf daarentegen gebruik dat altijd wanneer ik verkouden ben en helpt idd wel reuze.
Maar ik zou het niet aanraden bij je kleintje.

Ik gebruik nisivine om het neusje van ons kleintje vrij te maken, een soort zoutoplossing. Waarschijnlijk de spray waarover jullie het ook al hadden. Het ik vind ook wel dat dit behoorlijk werkt.
Wanneer ons meisje haar neusje goed vast zit, maar ik het ook wel eens open met een peertje. Is een soort pompje (vorm van een peer) moet je op duwen en dan in het neusje en dan weer loslaten en dan zuig je, als het ware, het snot uit het neusje.
Klinkt mss vreemd, maar is echt wel heel gemakkelijk en werkt heel goed! Ons kleintje geniet ervan als ik dit doe...

Liefs,
van ons...

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties en tips.

Ik gebruik inderdaad dat "peertje". Daarmee bedoelde ik die neuspomp. En verder gebruik ik Luuf voor baby's. Dus niet de Vickx hoor! Zal inderdaad wel veels te sterk zijn.
En die baby otrivin. Grappig dat jullie ook dezelfde dingen gebruiken (Nou ja er is natuurlijk niet zoveel keus voor zo'n kleintje!).

Tot nu toe spuugt ze vandaag niet meer en drinkt ze al wat meer. Desondanks zit ze helemaal verstopt maar hopelijk is het morgen al weer wat beter!!

Liefs,
Rosanne

Ik wilde net informatie hierover op gaan zoeken op het internet!
Eigenlijk heeft Dewi al sinds haar geboorte last van een verstopt neusje. De kraamhulp zei dat het wel vaker voorkwam en dat het vanzelf wel over zou gaan. Het is inderdaad heel even minder geweest maar eigenlijk nooit echt over geweest. Ik merk ook dat ze last van slijm heeft want ze maakt ook nog steeds ggghhhrrr geluidjes en niest ook regelmatig. Ik vroeg me al af hoe ik die pulkjes uit haar neusje kon halen. Als ze vooraan zitten kan ik er met mijn nagel bij, maar als ze verder weg zitten kreeg ik ze al nooit te pakken. Fijn om te lezen dat er iets voor is bij de drogist, dan ga ik daar maar eens kijken! Als het over 2 weken nog niet verbeterd is ga ik het maar op het CB melden...

Jullie ook veel succes met de verkoudheidjes!

Terug
Bovenaan