ze kan het wel dus begin gewoon met zindelijkheidstraining.

hallo.
mijn dochter is in januari 3 geworden, als ze moet poepen zegt ze dat en dan gaat ze vervolgens ergens rustig zitten om in de luier te poepen. een jaar geleden vond ze het geweldig om op de wc te zitten maar dat is nu helemaal voorbij.(toen was ze niet zindelijk). ik heb nog een kleine van een jaar dus ik vind dat het tijd word om zindelijk te worden en ik heb dus besloten om binnenkort haar geen luier meer om te doen. ik heb gisteren een hele lading onderbroekjes gekocht zodat ze vaak een ongelukje kan hebben, en die verwacht ik ook.
hoe hebben jullie het gedaan, en wat vinden jullie van mijn aanpak?
gr susu.
 
Hoi Susu,
Dat is precies de manier waarop ik het bij mijn tweede dochter heb aangepakt en dat werkte perfect. Eve was binnen twee dagen compleet zinnelijk. Blijkbaar kon ze het inderdaad al lang, maar had er gewoon geen interesse in verder. Bij mijn zoon heb ik nu ook met drie jaar de onderbroek uit gedaan, met gevolg dat meneer vrolijk poept en piest in zijn broek en het vervolgens nog niet eens even zegt. Interesseert hem helemaal niks. Als ik hem op het potje zet, doet hij braaf een plasje, maar uit zichzelf doet hij geen moeite. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Heb maar luierbroekjes gekocht (poep in broek is heeeeeeel vies) en zet hem geregeld op het potje.
Ivy
 
Ik ben begonnen met eerst op vaste tijden op het potje zetten. En dan een stickertje als ze plaste of poepte. Toen dat goed ging hebben we de luier pas afgedaan.
 
hallo reisa.
ja maar dat ik nou juist het probleem, ze wil niet op de pot of de wc, het kan haar niks schelen, dus dan krijg ik een hysteries kind als ik dr dwing om op de pot te zitten. en dat werkt ook niet denk ik.
gr susu.
 
Mijn zoontje is ook net 3 geworden en nog niet zindelijk. Hij komt 's morgens wel droog wakker en als ik hem dan op de pot zet (als dat inderdaad lukt: hij heeft een stoelpot, een nijlpaardpot en een opzet wc-bril: en hij vertikt het meestal gewoon), duurt het vervolgens meer dan 5 minuten voordat er een plas komt (na beloven van een snoepje). Ik heb dus het idee dat hij dus nog geen idee heeft hoe hij daadwerkelijk bewust moet plassen. Vorige week op het peuterbureau heb ik dit onderwerp even aangekaart en daar zeiden ze dat ik niets moest forceren. Gewoon van de zomer lekker zonder luier laten lopen in de tuin als het warm is, dan komt het vanzelf! Trouwens, van alle kinderen die ik ken van zijn leeftijd zijn er nog maar heeeeel weinig zindelijk. Ik maak me er niet meer zo druk om....
 
Maar als ze hysterisch wordt van de wc of een potje, denk je dan dat ze als ze een onderbroek aan heeft het wel gaat doen? Ik zou aan het hysterische gedrag werken.
Misschien je dochter zelf een potje laten uitzoeken bij de prenatal waar ze wel op wil?
 
hallo, super nieuws hier, ze is helemaal zindelijk, het eerste uur behoorlijk hysterisch maar daarna gelijk op de wc geplast en gepoept, ze heeft maar een paar plas ongelukjes gehad de eerste paar dagen en nu gaat het helemaal goed. als we weg gaan krijgt ze wel een luier om maar zelfs dan houd ze het op. ben zooooo blij!!
ik vond dit voor mijn dochter dus de beste aanpak.
groetjes susu
 
Terug
Bovenaan