ze lust geen fles!

tja, het is wat. hoe gaan we dat nou weer oplossen haha.
gisteravond na de voeding nog een flesje aangeboden en hiervan heeft ze 30 cc op (half slapend). nu vanmiddag nog eens geprobeerd na de voeding, keek ze me toch vies (met de complimenten aan mijn melk dus, de schat!)
ik neem aan dat blijven aanbieden de enige oplossing is? of zou ze dan toch geen honger hebben? ze werd wel helemaal wild toen ze de fles zag maar de melk was kennelijk niet te z...pen.
terwijl ze ook nooit afgekolfde melk heeft willen drinken. ja, flesweigeraar denk ik.

Begrijp ik nou goed dat ze afgekolfde melk krijgt? Komt het uit de vriezer, of heeft het een tijdje in de koelkast gestaan? Vaak word bv een beetje zurig als het uit de vriezer komt. De bv is dan nog wel goed hoor, dat komt alleen door het vriezen. Bij mij smaakt de melk bijv ook al anders als het 3 dagen in de koelkast staat. Ook dan is het nog wel goed (max 5 dagen is het goed in de koelkast) maar de smaak veranderd wel.

Vers afgekolfde melk lust ze dus ook niet?

Als ze al gedronken heeft en ze accepteert het flesje niet, heeft ze genoeg. Maar als ze echt nog niks op heeft en ze wil het flesje nog steeds niet, dan heb je idd kans dat het een flesweigeraar is. Mijn dochter was dat ook. Oplossingen heb ik niet echt. Wij hebben hier toen allerlei flessen geprobeerd, en behalve dat het in de portomonnee merkbaar was, haalde mevrouw haar neus ervoor op. Uiteindelijk moest ik wel gaan werken en hebben ze het in eerste instantie naar binnen gelepeld. En toen ze een maand of 8 was kreeg ze het gewoon in een bekertje.

ik heb van die kleintjes nutrilon gekocht, om mee te beginnen dacht ik.

de afgekolfde melk was laatst een nog minder succes, dat krijg ik er echt niet in bij d'r.
ik vond het zelf ook erg vies smaken en kon me wel voorstellen dat ze daar geen genoegen mee nam haha. er veranderd idd echt iets in de smaak als het ingevroren is geweest.
nu vond ze het speentje wel interessant maar bij de melk keek ze vies en liet ze het uit haar mondje lopen.

ik denk dat het toch meer aan de melk ligt want ze zuigt 2 x enthousiast en dan kijkt ze vies.

tuitbeker is misschien wel een idee, mijn glas wil ze ook al aan haar mond zetten maar ja, dan die melk nog hè.

heb je van die kant en klare?? Ik vind die anders smaken dan dat je het zelf aanmaakt....misschien toch eens de poeder proberen??

Dan kun je ook een klein beetje doen......misschien een ietsiepietsie diksap erdoor of een shake maken met wat fruit?? Je zou dan ipv een fles van 180 een fles van 150 of 120 doen en dan aanvullen met gepureerde aardbeien oid.....

Ik heb zelf iets ontdekt wat Liam écht lekker vindt en waar ik zo af en toe een schepje van door de fles doe (in elk geval elke laatste fles 3 maatschepjes): Pyjamapapje van Nestle met vanille vanaf 4 maand! Het is verpoederde rijstebloem, dus maakt de melk niet veel dikker en er zit een lekker smaakje aan! Het is niet overal verkrijgbaar omdat het een heel nieuw product van Nestle is (hier alleen bij Dirk van de Broek), maar op de site kun je wel vinden waar je het kunt kopen! Die zou ik in elk geval eens proberen!!!

Ik weet niet welke fles je gebruikt...brede hals wel?? Er zijn flessen van tommytippie en nuby, daar lijkt de speen écht op een borst/tepel!
Verder zou ik het ook niet weten....
Succes!!

xx

ja ik heb ook 1x die kant en klare gekocht, zelfde als dat we normaal aanmaken, nou mevrouw moest er niets van weten, en smaakte ook echt anders dan als ik zelf maak!!! Vanuit mij persoonlijk die was zuurder, en de zelf maak met poeder is zoeter van smaak!
Maar ik weet niet waar je woont want anders kan je bij mij wel voor een paar voedingen poeder halen, hoef je je niet gek te kopen aan verschillende pakken ed.

ik heb idd van die kant en klare, en die smaakt zeker anders dan de poeder (die ik me nog kan herinneren).
Fiene krijgt nog geen bijvoeding, qua fruit. maar wel een leuk idee om het fruit erbij te doen in de fles.
het poederpyjamapapje ken ik niet, ik zal eens zoeken.
wat fles betreft heb ik medela en avent, avent heb ik overigens nog nooit geprobeerd omdat die speen weer zoveel stugger is dan die van medela maar misschien toch eens proeberen.
ik woon vlakbij Gouda dus volgens mij een stukje bij jou vandaan paulien maar toch bedankt!!

Terug
Bovenaan