ze lust niks

hallo allemaal
mijn dochtertje is nu 6 maanden en dan mag je beginnen met het fruithapje, als je wilt al eerder maar omdat onze dochter koemelkallergie heeft mag dat pas met 6 maanden.
Nu bieden wij vanalles aan, maar bij elke hap trekt ze een ontzettend vies gezicht, ze slikt het met veel moeite door. We proberen iedere dag, dan weer een paar dagen hetzelfde, dan weer een keer wat anders, maar ze vind niks echt lekker. Is dit normaal in het begin en wordt het vanzelf weer beter?
Appelsap, thee, water, lust ze allemaal niet, alleen maar de fles lijkt wel. zou ze nog gewoon moeten wennen.
Ze wil heel graag drinken wat wij drinken, de handjes gaan meteen naar de beker of het glas als we wat hebben, maar als we het dan geven, dan spuugt ze het weer uit!
Zijn er meer moeders of vaders die dit herkennen?
groetjes margo
 
hoi,

mijn dochtertje is met 4,5 maand met fruit begonnen. 1 lepeltje peer om de dag ofzo. pas met  6 maand echt standaard   elke dag een potje fruit. eerst een halve voor 4 maand later een hele. fruit wilde ze meestal wel in begin, maar rond de 6 maand wilde ze geen fruit, geen groente niets! zo ineens. nu is ze 7,5 maand en fruit wil nu wel wer maar groentes , dat is zo lastig. ze begint al te krijsen bij het zien van de lepel.
laatst van olvarit de mama's keuze potjes geprobeerd en ja hoor ze smikkelde het zo weg! en toen proef op de som genomen en de gewone van olvarit gedaan. en nee hoor krijsen direct na de 1e hap alweer.
dus kortom, het kan zijn dat je kindje gewoon sommige dingen liever vers zelfgemaakt heeft of van ander merk. ook moeten ze eerst iets paar keer geproberd hebben voor ze het waardern, ene kindje doet daar iets langer over dan de ander. het kan ook met de periode te maken hebben. rond de 6 maand had keyla ook zo last van en dan maken de meeste kindjes een sprongetje. hun eetlust is dan ook even anders. liefst drinken ze dan alleen maar omdat dat geruststellend is.
gewoon even proberen, maar wel met steeds dezelfde smaak in het begin. dan wennen ze makkelijker.

groetjes fey
 
Hallo,

Ik snap je probleem helemaal. Huub heeft ook een koemelkallergie en daarvoor een dieet. In het begin ging het ook erg moeizaam met eten.
Ik ben begonnnen met groenten ( ik maak alles zelf) daar moest hij niks van hebben.
Ik heb Huub niet gedwongen als hij niks wilde dan maar de fles.
Per dag heb ik het 1 x geprobeerd, wel een dag of 5 hetzelfde of het moet veel nitraat bevatten dan maar hooguit 3 dagen.
Na anderhalve week ging het steeds beter toen hij geen reactie gaf op een aantal soorten groenten ben ik begonnen met fruit.
Dat ging vanaf de eerste x hardstikke goed. Hij vindt het ook heerlijk.

Je moet er niet zo zwaar aan tillen, het komt vanzelf dat ze beter gaat eten.
Huub eet nu alles wat los en vast zit. Hij is nu 8 maanden.

Veel succes ermee.
Groetjes Brenda.
 
Terug
Bovenaan