Ze mag nu broodkorstjes, maar ik vind het maar eng

Hoi meiden,

Onze dochter wordt donderdag alweer een half jaar! Wat vliegt de tijd, we zijn maandag naar het CB geweest.
We hoeven nu haar flesjes niet meer met gekookt water te maken, maar mogen gewoon kraanwater opwarmen (hoeraaaa!), dat vond ik wel een vooruitgang.

Verder mag ze af en toe een broodkorstje hebben, maar dat vind ik dus doodeng, ze heeft nl nog geen tandjes maar met haar kaken kan ze wel stukken van een korstje afscheuren, maar erop kauwen lukt dus niet, waardoor ze soms ineens een stukje van 2 cm probeert door te slikken. Ik krijg het daar zo benauwd van, het lijkt me gewoon beter haar dat pas te geven als ze tandjes heeft, of is dit gewoon even wennen?

Wat mochten jullie geven bij 6 maanden? En zijn er meer die dat geklieder met zo'n korstje een beetje eng vinden? Ik heb al gedacht aan een soepstengel, maar die kan ze natuurlijk ook zo achter in haar keeltje steken, brrrr.

Groetjes Femke, mama van Daantje (14-2-08)

heyhey.

ik moet toegeven dat ik het in het begin ook doodeng vond.
nathalia krijgt al brood en korstjes sinds 5 en een halve maand.
vooral met de korst en met liga zit ik ook op der lip om toe te kijken of ze niet te grote stukken neemt.
geef je al liga? dit is een goed begin. je kleintje zal er eerst alleen maar op sabbelen.
blijf er wel bij, want als ze een groot stuk inneemt, kan jij het gelijk uit haar mondje halen.
soepstengel mag na mijn idee ook al. ( heb ik nog niet gegeven)
wat ik deed voordat ik liga en brood gaf, was eerst zelf aan een korstje sabbelen.
zodat ik wist wat er zou gebeuren.

probeer het gewoon, blijf erbij en kijk toe hoe lekker ze zal smullen.
( en het zooitje wat ze er van maakt hahah)
succes

liefs, do

Hoi,

Yordi die krijgt sinds 6,5 maand ook broodkorstjes.
Had van de week brood geprobeerd, maar daar moet hij nog niet veel van hebben.
Toen hij 5 maanden was kreeg hij een liga( halve dan) of een meelkoekje.
Vond het eerst ook doodeng en hij heeft ook wel een keer gekokhalst, maar het is voor hun zelf ook wennen. Wel zit hij in de wipstoel voor mij, zodat als het nodig is, ik meteen kan ingrijpen.
Nu kauwt hij met gemak een heel broodkorstje weg en een halve liga of rijstewafel is ook zo op. Soms stopt hij ook een te groot stuk in z'n mond, maar die haal ik er dan uit, of hij kokhalst en heeft dan meteen door dat hij dat niet weer moet doen.
Wel blijf ik nog steeds er altijd bij zitten.
Maar vind het nu niet eng meer.

Liefs marielle en yordi(16-01-'08)

die van ons is nu ruim 6 maanden en zit in de tripptrapp. Ze zit daarin mooi rechtop en eet met gemak een boterham met smeerkaas of smeerleverworst. Ze heeft nog geen tandjes, maar wel veel kracht in haar kaakjes. Sinds deze week eet ze ook stukken fruit uit de hand en heeft gister zelfs beslag gelegd op het bord pasta pesto van haar zus. Dat at ze met smaak op en gelukkig zonder rare kokhals geluiden.

Gewoon uit proberen en probeer eens een stukje banaan......

Ook Zifjon eet met gemak 2 botherhammen weg en een fles daarna nog, hij is heeeeeeeeeel bewegelijk dus we mochten het dat gerust geven omdat hij qua gewicht beetje onder het gemiddelde steeds zat (nu is goed). Ook eet hij 1 liga op, harde stukjes geen probleem. Ze blijven nog even dat wurg effect houden maar dat betekend niet meteen dat ze stikken. (kokhalzen als ze iets had proeven/voelen) dit staat ook in het groei boekje. Hele stukjes fruit eet hij nog niet maar geprakt fruit en groenten eet hij wel al dus hoef het niet meer tot een onherkenbare brij te blenderen :)

Zucht ze worden zo groot (Zifjon is bijna 7 maanden)

Het went....dat is het enige wat ik kan zeggen. Het duurt even, maar het went.
Mijn oudste stikte er nog al eens in, ik kreeg het er zelf spaans benauwd van.
Maar de meeste kinderen sabbelen het helemaal tot pap in hun gehemelte en ze moeten het even leren! Ik zal er zeker niet mee stoppen, gewoon stug doorgaan.

Emma is er over een maand aan toe...ook dan zal ik het vast wel weer eng vinden. Maar het is toch ook wel weer leuk als ze meer dingen gaan eten.

Groetjes Kirsten
Mama van Tijn 25.10.2005 en Emma 13.03.2008

Hoi meiden
Bedankt voor de reacties, gewoon blijven volhouden lees ik eigenlijk uit al jullie berichtjes. Vandaag ging het iets beter, we hebben een soepstengel geprobeert, gesopt in een beetje water, daardoor vielen de zachte stukjes er bijna vanaf en kan ze eerst even rustig wennen aan wat stukjes in haar mondje, want dat is natuurlijk ook voor het eerst.

Het gaat wel allemaal snel hoor met die kleintjes, kwam vanochtend een oud buurmeisje tegen met een kleintje van 6 weken, nou dan is die van ons al een heel dametje met haar 6 maanden, terwijl ze voor mij echt nog een babytje is!

X Femke

heyhey.

ik las hierboven dat iemand al een boterham met smeerworst/smeerkaas geeft.
vanaf waneer ben jij daar mee begonnen?
nathalia is nu 6,5 maand en krijgt van mij een droge boterham. ( nou ja.. de korstjes en een stukje, meer wilt ze niet.)

is dit ook zo'n geval van gewoon proberen? nathalia is wel tevreden met wat ze krijgt. een droge boterham doet ze het dus ook voor maar in smeerworst zit geloof ik wel weer ijzer in. ( weet niet zeker hoor)

groetjes, do

Terug
Bovenaan