ze sabbelt alles nat!

Hoi,
hebben jullie ook al een punthoofd van het forum? Nou ja het houdt ons van de straat!

Liv is een superbaby, echt waar. Maaaaaaar, ze heeft ontzettend veel zuigbehoefte. Vooral direct na een voeding. Ze wil dan per se nog een speentje. Honger heeft ze dan niet, dat snappen jullie wel he? Ik probeer dat af en toe nog wel, maar ze drinkt dan echt niet meer, ze sabbelt alleen.
In bed slaapt Liv met een speentje, maar als ze dat kwijt is, moet er natuurlijk op iets anders gesabbeld worden. Alles wat toevallig haar mond passeert, wordt besabbeld. Dus....een knuffel die in haar bed ligt, haar dekentje, haar pyjama, vingers, het liefst met 4 tegelijk. Ze heeft er ook een handje van om haar handen in haar mouwen terug te trekken. Elke morgen wordt ze wakker met natte mouwtjes. Ik weet niet goed wat ik eraan kan doen. Ik heb de mouwtjes al opgerold gehad, maar ze friemelt net zo lang tot ze iets in haar mond heeft.
Het speentje vastnieten lijkt me geen optie, net zo min als secondelijm.
Kortom, ik wilde gewoon weer een onderwerp plaatsen en een oplossing is er misschien wel helemaal niet.
Groetjes,
Patricia

hoi,

tjezus, het valt niet mee om wat om het forum te zetten, wat een systeempje he.
maar goed, hopelijk lukt het nu wel.

ik ken het ja.
mijn dochtertje lekt ook behoorlijk tijdens het sabbelen, haha.
maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen.

is wel schattig om te zien, toch???

Nou, ik heb erg mijn best moeten doen om een reactie te plaatsen... wat irritant dat het forum zo hapert...

Maarre, Roman begint ook veel te sabbelen. De speen hoeft hij niet zo, dwz het is hem nooit gelukt om hem in zijn mond te houden en vaak als je hem erin stopt gaat hij kokhalsen (heb ook kleinere speentjes etc geprobeerd).
Wat hij doet om zijn zuig/sabbelbehoefte te bevredigen is ook alles wat langs komt in zijn mondje stoppen, vuistje, vingertjes, popjes, dekentjes, mouwtjes. Hij vindt het ook fijn om aan dingen te likken. Dan houdt hij zijn vuistje voor zijn mond en likt eraan, net alsof het een ijsje is. Dat is zo'n grappig gezicht.
En gisteren begon hij ook ineens te bijten. Eerst een paar keer in mijn borst en daarna op een speentje dat ik hem gaf en op zijn dekentje. Hij was ook erg huilerig en niet lekker, waarschijnlijk van de prikjes van de vorige dag, maar even schoot  door mijn hoofd 'zou hij al tandjes krijgen?'. Ik heb zijn mondje goed bekeken, maar geen puntje niets te zien, dus het zal wel niet.

groetjes,
Laura
mama van Roman (14-12)

haha idd heel herkenbaar.
Als het geen speen is,dan 1 vinger en als dat niet voldoende is,dan toch me hele hand..
Als ik haar uit bed haal,is haar bakerzak ook nat van het gesabbel.
Probeert door de zak heen,toch op haar knuistjes te sabbelen.
Ik vind t altijd wel lief om te zien..

groetjes danielle

Hoi,

Donna begint nu ook overal op te sabbelen. Ik vind het wel schattig om te zien. Ze smakt er helemaal bij hahaha. Maar het is voor hun ook een manier om nieuwe dingen te   ontdekken. Volgens mij kan je er niets tegen doen maar het kan ook helemaal geen kwaad hoor. Ik zou me er niet druk over maken.

Groetjes Niekie

Terug
Bovenaan