ze schud met haar hoofd???

hoi,
ik heb een dochter van 5mnd(tweede kindje)
en voor ze in slaap valt schud/schuurt  ze haar hoofd heen en weer.
ik vind dit heel gek.
het lijkt op hoofd bonken maar dan nergens tegenaan!
herkent iemand dit!
en zou ik dit kunnen laten stoppen?????
ze is verder gezond.(op verkoudheden na)

alvast bedankt   claud

marek doet dit ook vaak hij schud dan zo'n 5 keer met zijn hoofd en valt dan in slaap
ik heb er eerlijk gezegd niks achter gezocht hij is verder gezond en heeft naar mijn idee nergens last van

groetjes mira

Hoi,
Renée doet dit zowel bij het inslaap vallen als het wakker worden. Schijnt er allemaal bij te horen. Ik weet ook   niet waar het voor dient, maar het kan geen kwaad volgens mij.
Groetjes,
Evelien mv Renée (14 wkn)

hoi hoi,

herkenbaar!!!!! Maar dan niet bij mijn kinderen, maar bij mij!! Ik heb zelf als kind dit ook erg veel gedaan en heel soms schijn ik het nog steeds te doen in mijn slaap......
Is niets aan de hand, ik ben een normaal mens er mee geworden ( volgens sommigen wel enigszins gestoord...!), heb gewoon werk en heb er geen hoofdpijn of hersenbeschadiging aan over gehouden.Waarom ik het wel deed/soms nog doe????? geeeeen ideee! Ik heb het wel eens gevraagd ana de huisarts en het schijn te manken te hebben met de basisbehoefte van geborgenheid. Zoals ene moeder haar kind wiegt, zo wieg ik mezelf in  slaap.

Niets aan de hand dus!

Groetjes, Misja, mama van Thijmen ( 3jr.) en Marten ( 11 weken)

oh,wat fijn om te lezen dat mijn dochter niet de enigste is.
het ziet er zo gek uit, want als ze op mijn arm ligt doet ze het ook!
ik praat dan tegen haar, zodat het stopt, en dan gaat ze hard lachen.
mijn zoontje (3 Jaar) moet er ook om lachen ,die denkt dat ze NEE zegt.
en ik lach dan maar schuin mee!

bedankt voor jullie reactie.
in januari gaan we naar de kinderarts omdat we mee doen aan het pingo onderzoek
(van de friso voeding die in de winkel verkocht wordt, of die prebiotische vezels nou echt nut hebben of niet ,die tegenwoordig in de voeding gestopt worden,net als in yacult voor de darmen en enz.)
en dan zal ik het  toch even zeggen tegen de arts.
maar ik twijfel nu niet meer dat het iets kan zijn!

bedankt groetjes claudia

Hi dames,
Hihi wat grappig om te lezen, ik  heb dit tot mijn 22ste gedaan ongeveer.
Het heet hoofdbonken en het is een tic net als duimzuigen en nagels bijten en draaien met het haar.
Als je even googled en hoofdbonken intoetst zul je zien dat het geen kwaad kan. Gewoon lekker laten doen, is hun manier om alles te verwerken. Ik weet nog dat mijn moeder weleens probeerde het te stoppen door een hand op mijn hoofd te leggen, maar ik ging vervolgens gewoon door.
Zolang je kindje geen pijn heeft kan het echt geen kwaad.
X

dank je kieki, ik ga het even op zoeken.
mijn eeste die zuigt veel op zijn duim...
en de tweede schudt...

dus ik heb die tic door gegeven haha
want ik smak in mijn slaap
alsof ik aan het eten ben...
(zegt mijn man) ik weet er zelf niks van
 groetjes claud

Terug
Bovenaan