Ze slaapt door... zo hebben wij het gedaan...

Hallo allemaal,

HOERAAA Kyara slaapt sinds een weekje ofzo door vanaf de laatste voeding (tussen 22uur en 23uur) tot een uur of 6 a 7 in de ochtend...

Een week of 2 geleden werd ze snachts (rond een uur of 5 noem ik nog nacht...) wakker en ik merkte als ik haar uit bed haalde dat ze helemaal niet perse te eten hoefde... Dus met haar "getut" (niet gespeeld) haar gepakt bij mij gelegd en speentje gegeven ipv eten. Dit een aantal nachten gedaan en daarna melde ze zich niet meer voor 6 uur en meestal nu rond 6.45. Als ze zich rond 6uur meld is het meestal omdat ze gewoon wakker is en wilt spelen, het eten is dan toch pas rond 7 uur ... heerlijk!

Een fout van ons was dat we te snel reageerde op haar snachts, zodra ze een beetje " jammerde" stonden wij al op om een fles te geven, ook dit hebben we toen niet meer gedaan en als ze dan echt honger had, dan toch maar max 60/70 cc in fles en bij nog meer willen kreeg ze water of speentje. Dit heeft voor ons super geholpen. Het heeft even energie gekost maar het resultaat is zeker de moeite waard!

Groetjes,
Nymue

we zitten trouwens nu wel nog op 6 flessen, moet nog kijken of ze naar 5 kan gaan...

Trouwens zijn er meer kindjes die de fles van 22.30/23.00 uur zo slecht drinken? Ik moet Kyara echt wakker houden om zelfs maar een beetje erin te krijgen (max 70cc van de 110/130) en dat zelfs met af en toe een washandje door haar gezicht anders drinkt ze soms nog minder....
Moet ik haar fles misschien nog wat eerder geven dan? Tips?

Voor de rest moet ik wel zeggen dat ze overdag prima slaapt (op sommige dagen uitgezonderd) slaapt ze netjes tot aan de volgende voeding, dus echt overmoeid kan ze savonds dan toch niet zijn denkik? We gaan op zich overdag wel op stap, maar de meeste keren slaapt ze dan ook gewoon in de wagen of maxi cosi....

Groetjes,
Nymue

Ook onze dochter viel steeds in slaap tijdens de laatste fles van 23.00 uur. Meestal kreeg ik er met pijn en moeite ongeveer 90 cc in, maar ja dan werd ze wel weer wakker rond een uurtje of 4. Niet zo leuk als om 6 uur je wekker gaat...   Ik gaf eerst altijd de fles op haar kamertje zodat ik daarna zelf ook meteen naar bed kon. Ben er toch maar mee begonnen haar mee te nemen naar beneden en haar eerst goed wakker te maken voordat ze de fles kreeg (dus niet de fles al klaar zetten, doe ik niet meer tenminste). Met lampen en tv aan (voor het lawaai) lukt het tegenwoordig aardig om haar wakker te houden en meestal drinkt ze nu de fles leeg ( ± 210 cc, ze is 18 weken). Wat bij ons ook werkt is er voor te zorgen dat ze het niet te warm heeft, dan valt ze helemaal meteen weer in slaap.

Terug
Bovenaan