Ze slaapt haast niet! ???

Nu al weer bijna een week dat mijn schatje niet of weinig slaapt, is dat ook normaal?
Ik probeer haar wel een beetje gezelschap te houden maar mijn oogluiken zijn gewoon te zwaar om 4 uur snachts. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik wel kan slapen!

Groetjes PapaDerkje
 
Hi PapaDerkje!

Helaas kunnen slaapproblemen ook bij de zwangerschap horen. Ik heb er zelf niet elke nacht last van. Ik word wel elke nacht een paar keer wakker (ik moet dan ook altijd wel een keer plassen) en dat had ik normaal nooit. Maar meestal slaap ik meteen weer in.
Ik heb nu een paar keer gehad dat ik echt langer wakker lig, maar ik laat mijn vriendje lekker doorslapen, want we hebben er niks aan als we allebei doodmoe zijn.
Dus je moet je echt niet schuldig voelen dat jij wel lekker kan slapen!!
Des te beter, want dan voel jij je beter en kan jij je meisje verzorgen als ze zich niet zo lekker voelt.
Weet ze zelf waardoor het komt? Droomt ze naar of piekert ze veel? Ik lig meestal langer wakker als ik een nare droom heb gehad. Dan helpt het wel als ik aan leuke dingen denk en een beetje ga denken/dromen over het maken van een babykamertje ofzo.

Hopelijk gaat het snel weer beter met haar!
En  het is heel lief van je dat je zo meeleeft met haar, maar je moet je echt niet schuldig voelen dat zij klachten heeft en jij niet!

Groetjes,
Sandra
 
Zelf ben ik nu 21 weken zwanger en ook ik slaap heel erg slecht. Eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap terwijl ik daarvoor altijd heel goed sliep. Elke nacht wordt ik wel een paar keer wakker en moet dan ook inderdaad naar de wc. Nu is het zelfs zo dat ik een nacht om half vijf maar uit bed ben gegaan omdat ik niet meer kon slapen. Om 7.00 uur ben ik er toen weer ingekropenen en heb nog tot 10.00 uur kunnen slapen. De laatse twee dagen werd ik ook behoorlijk vroeg wakker en kon niet meer verder slapen.
Slapeloosheid schijnt bij de zwangerschap te horen.
 
Terug
Bovenaan